شمانیوز
شما نیوز

مزیت های صندوق سرمایه گذاری طلای تابان تمدن

صندوق طلای تابان تمدن با نماد «تابش» فردا به بازار می آید

امیر ساوجی نیا - مدیرعملیات اجرایی صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن : حتماً هر کدام از ما در موقعیتی قرار گرفتیم که به اقتضای شرایط، سرمایه گذاری در طلا، مناسب ترین گزینه برای ما محسوب می شود اما یکسری عوامل مثل ریسک نگهداری، اصالت کالا، هزینه معامله و ... مانع ورودما به این سرمایه گذاری شده است ، اما خوشبختانه این روزا با آمدن صندوق سرمایه گذاری طلا این موانع برطرف شده است.

صندوق طلای تابان تمدن با نماد «تابش» فردا به بازار می آید

در واقع صندوق های طلا ابزار مالی نوینی هستند که به ما امکان سرمایه گذاری طلا رو بدون خرید فیزیکی آن میسر می کنند، در حالی که در گذشته تنها با خرید فیزیکی طلا، این سرمایه گذاری انجام می­شد. با سرمایه گذاری در صندوق­های طلا، بدون تحمل ریسک اصالت کالا، شرایط نگهداری و ... می توانیم بازدهی نزدیک به این فلز گرانبها را کسب کنیم. از مزیت دیگر این صندوق ها، اینکه تمام سرمایه­گذاری ها توسط تیم تحلیل حرفه­ای انجام می شود و سعی بر آن است که حتی المقدور سرمایه­گذاران از نوسانات ناگهانی در امان باشند. البته توجه داشت که بازده این صندوق­ها دقیقاً برابر با بازده سکه طلا و شمش طلا نیست ولی به دلیل داشتن همبستگی بالا با شاخص­های بازار طلا، بازدهی متناسب با آن حاصل می شود.

شرکت تامین سرمایه دانش بنیان تمدن به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در بازار سرمایه در راستای تکمیل زنجیره ارائه خدمت مدیریت دارایی خود، موفق به اخذ مجوز تغییر فعالیت "صندوق سرمایه گذاری طلای تابان تمدن" به عنوان سیزدهمین صندوق سرمایه گذاری کالایی مبتنی بر طلا از سازمان بورس و اوراق بهادار شده است.

تاریخچه صندوق :

این صندوق سرمایه گذاری در تاریخ 1390/02/24 با نام صندوق سرمایه گذاری توسعه صادرات و با هدف جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و تشکیل سبدی از دارایی برای ایشان تاسیس گردید؛ با عنایت به اهمیت صنعت طلا در اقتصاد کشور و با هدف تکمیل زنجیره خدمات، شرکت تامین سرمایه دانش بنیان تمدن به عنوان مدیر صندوق تصمیم به تغییر نوع این صندوق از "سهامی " به " کالایی مبتنی بر طلا " گرفت .

این مهم نهایتاً پس از پیگیری فراوان و با همکاری و مساعدت مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالا به عنوان سیزدهمین صندوق سرمایه گذاری کالایی درج شده در بورس کالا با نماد"تابش" به وقوع پیوست  .

موضوع فعالیت صندوق :

همانگونه که قبلاً هم ذکر شد، پیش از تغییر نوع، موضوع فعالیت صندوق، سرمایه­گذاری در سهام ، اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده بانکی بود لیکن در حال حاضر موضوع فعالیت صندوق، عمدتأ سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده کالایی طلا (شمش، سکه طلا و...)، اوراق مشتقه مبتنی بر طلا، و تا حدودی سرمایه­گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده بانکی و مدیریت ریسک مورد قبول آن می­باشد . لازم به توضیح است که سرمایه گذاری های فوق به قصد فروش پیش از سررسید یا تحویل فیزیکی می­باشد.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری طلای تابان تمدن :

    سرمایه گذاری با هر مقدار منابع (حتی 500 هزار تومان)

    نقدشوندگی بالا (دو روز کاری )

    صندوق از نوع قابل معامله در بورس و به صورت آنلاین در دسترس میباشد .

    معاف از مالیات

    از بین رفتن ریسکهای مربوطه (سرقت، گم‌شدن، تقلب و…)

نحوه سرمایه گذاری در صندوق :

برای سرمایه گذاری در این صندوق کافی است که متقاضیان دارای کد معاملاتی بوده و از طریق کلیه کارگزاری های کشور اقدام به خرید در نماد " تابش " نمایند . معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری طلای تابان تمدن با نماد «تابش» از فردا، چهارشنبه ۲۴ آبان آغاز می شود.

همانطور که قبلاً هم اشاره شد صندوق سرمایه­گذاری طلای تابان تمدن ؛ سیزدهمین صندوق سرمایه­گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود . در حال حاضر دارایی این گروه از صندوق ها بیش از 175 همت می­باشد .

سقف واحدهای صندوق سرمایه گذاری طلای تابان تمدن در حال حاضر 200 میلیارد تومان می­باشد که پیش بینی می­کنم در ساعات اولیه عرضه این تعداد به اتمام رسیده و سقف صندوق تکمیل بشود ؛ در فاز بعدی با مساعدت سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه داریم سقف صندوق را به یک همت برسانیم و در نهایت پیش از پایان سال جاری این عدد به دو همت رسانیده شود .

چشم انداز آتی :

  وضعیت فعلی صندوق های سرمایه گذاری کالایی مبتنی بر  طلا :

صندوق طلای تابش

از انجایی که قیمت طلا به دو عامل مهم قیمت دلار و اونس جهانی طلا بستگی دارد، تغییر هر کدام از این عوامل چه در جهت افزایش و چه در جهت کاهش می تواند به چشم انداز سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران اثر بگذارد. برای تحلیل قیمت دلار باید چشم­انداز آن نسبت به تورم بررسی شود که البته همانطور که شاهد هستیم از روند افزایشی تورم طی چند ماه اخیر کاسته شده و برای تداوم این مسیر باید منتظر گزارش ماه‌های آتی باشیم. از طرف دیگر اونس جهانی طلا که در حال حاضر در محدوده قیمتی مطلوب قرار دارد، تابعی از وضعیت سیاسی و اقتصادی و ...حاکم بر کشورهاست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied