شمانیوز
شما نیوز

آیفون | آیفون 11

(ویدئو) مقایسه آیفون 11 پرومکس و 12 پرومکس

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس و ۱۲ پرومکس

(ویدئو) مقایسه آیفون 11 پرومکس و 12 پرومکس

به گزارش شمانیوز: همیشه مطالب مقایسه گوشی در کلاس گوشی های پرچمدار جذاب و لذت بخش بوده، مخصوصا اگر این مقایسه بین دو پرچمدار قدرتمند کمپانی اپل باشد؛ پرچمدار سال 2020 آیفون در برابر پرچمدار آیفون در سال 2019 حرف زیادی برای گفتن دارد و این مقایسه باعث می شود متوجه تفاوت عمده بین این دو نسل شوید. آیفون هر ساله طرفداران خود را شوکه می کند و با رونمایی از گوشی های جذاب، باعث می شود دیگر کمپانی ها به فکر تغییر در ایده هایشان بی افتند.

آیفون 11 پرو مکس از بهترین گوشی های سال 2019 است که تغییر زیادی نسبت به آبیفون های 10 ایجاد کرد، اما در عین ناباوری آیفون در گوشی آیفون 12 پرو مکس هم تغییرات بزرگ و ریسکی ای انجام داد که مثل همیشه با استقبال کاربران مواجه شد. اما هنوز بین طرفداران آیفون اختلاف است، کدام طراحی جذاب تر و خوش دست تر بود؟ طراحی با لبه های گرد یا طراحی با لبه های تخت؟ خیلی اعتقاد دارند طراحی گرد جذاب تر بوده و دست را آزار نمی دهد، در حالی که بسیاری بر این باورند که طراحی لبه تخت آیفون آن ها آن ها را یاد استیو جابز و طراحی آیفون 4 می اندازد، اما به نظر ما هر دو طراحی بسیار جذاب است و هیچوقت آیفون ها کاربرانشان را پشیمان نکرده اند؛ در ادامه به مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس با ۱۲ پرومکس می پردازیم، همراه ما باشید.

 

 

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس با iPhone 12 pro max از نظر طراحی و کیفیت ساخت

همانطور که با گوشی های آیفون و در کل برند اپل آشنایی دارید، می دانید که محصولات این شرکت هیچوقت بی کیفیت و پایین رده نیستند و هر وقت اپل محصولی تولید می کند انتظار کیفیت فوق العاده را از آن داریم. محبوب ترین محصولات اپل گوشی هایش است که اکثر کاربران از طریق گوشی های آیفون با اپل آشنا شده اند.

گوشی آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفون پس از سال ها بود و همگی از دیدن چنین محصولی هیجان زده شدند، طراحی با دو دوربین و استفاده از رنگ های تکرارای دیگر به سر رسیده بود و آیفون این بار با طراحی و رنگ های جدید به بازار آمد. آیفون باز هم در سال بعد طرفداران را شگفت زده کرد و با طراحی جدید اما نوستالژی، توانست ثابت کند که آیفون می تواند سلیقه خود را به کاربرانش دیکته کند به صورتی که آن را بپرستند.

تنها تغییر بسیار برجسته آیفون 12 پرو مکس نسبت به آیفون 11 پرو مکس، لبه های تخت آن است، در آیفون 11 پرومکس لبه فریم تخت است و در آیفون 11 پرومکس لبه فریم گرد است. آیفون 12 پرومکس دارای ماژول دوربین بزرگتری به 11 پرو مکس است که دلیل آن بهتر شدن دوربین ها است.

آیفون 11 پرو مکس در ابعاد 158 در 77.8 و قطر 8.1 میلی متر با وزن 226 گرم عرضه شد و در مقابل آیفون 12 پرومکس در ابعاد 160.8 در 78.1 در قطر 7.4 میلی متر و وزن 228 گرم به بازار آمدند؛ این نشا دهنده این است که آیفون 12 پرومکس با ابعاد و وزن بالاتری طراحی شده و خیلی از کاربران از این نتیجه ناراضی هستند، اما باز هم  با این مشکلات کنار می آیند و این گوشی را تهیه می کنند.

آیفون 12 پرومکس و 11 پرومکس از نظر پنل جلویی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، به جز حاشیه دور صفحه نمایش که در آیفون 12 پرومکس خیلی کمتر شده و ناچ بالای صفحه که به طور محسوس کوچک تر شده. در آیفون 12 پرومکس حدود 87.4 درصد از پنل جلویی را نمایشگر تشکیل داده که در برابر آیفون 11 پرومکس با مقدار 83.7 درصد پیشرفت زیادی داشته و راضی کننده است.

 

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲ پرو مکس از نظر صفحه نمایش

نمایشگر آیفون ها همیشه جزو بهترین ها هستند، حالا که باید نمایشگر دو آیفون با یکدیگر را مقایسه کنیم راحت تر است، زیرا در آیفون 12 پرومکس و آیفون 11 پرومکس خیلی تفاوت کیفیت در نمایشگرها وجود ندارد، البته نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 12 پرومکس با وضوح 1284 در 2778 در برابر آیفون 11 پرومکس 6.5 اینچی با رزولوشن 1242 در 2688 عملکرد طبیعتا بهتری دارد، زیرا آیفون 12 پرومکس جدیدتر است و البته اپل اجازه نداده بزرگ شدن نمایشگر از کیفیت تصویر بکاهد.

نمایشگر آیفون 12 پرومکس و 11 پرومکس هر دو دارای ویژگی های یکسان اما تاثیر گذاری هستند که در مدل بالاتر فقط بهبود یافته اند، مثل قابلیت True Tone  یا Wide color gamut که هر دو به کنتراست و دقت رنگ تصاویر مرتبط هستند. همچنین تراکم پیکسلی در هر دو گوشی یکسان است و اندازه آن 458 پیکسل در هر اینچ است.

یکی از ویژگی های جذاب نمایشگرهای Super Retina XDR OLED که در آیفون های 12 و 11 بکار رفته، عملکرد بسیار قدرتمند آن در زیر نور مستقیم آفتاب است؛ اگر می خواهید یک گوشی داشته باشید که بتوانید در نور محیط با آن به راحتی کار کنید، خرید آیفون 12 پرومکس و آیفون 11 پرومکس را پیشنهاد می دهیم. این دو گوشی دارای روشنایی تصویر 800 نیت هستند که بالاترین نرخ آن به 1200 نیت هم می رسد که در حالت اتوماتیک است.

هر دو نمایشگر دارای قابلیت های HDR10 و دالبی ویژن هستند که باعث می شوند رنگ ها طبیعی تر و واضح تر به نظر برسند، شاید در محتوای بی کیفیت و عادی این ویژگی ها خودشان را نشان ندهند و متوجه حضور آن ها نشوید، اما به محض پخش کردن تصاویر با کیفیت فول اچ دی و یا 4K متوجه کیفیت فوق العاده نمایشگر این دو گوشی می شوید.

از نظر محافظت هم نمایشگر این دو گوشی به محافظ oleophobic coating مجهز است که ضد خط و خش و ضربه است، این محافظ به گوریلا گلس کمک می کند و با یکدیگر باعث می شوند نمایشگر گوشی در برابر خط و خش و یا ضربه بسیار مقاوم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied