شمانیوز
شما نیوز

سوپ

آموزش | طرز تهیه سوپ مناسب فصل پاییز

سوپ دیوران ترکیه ای از پیش غذاهای بسیار ساده و مفید ترکیه ای می باشد که دستور تهیه آن بسیار آسان است که می توانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید.

آموزش | طرز تهیه سوپ مناسب فصل پاییز

به گزارش شمانیوز: سوپ دیوران ترکیه ای از پیش غذاهای بسیار ساده و مفید ترکیه ای می باشد که دستور تهیه آن بسیار آسان است که می توانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید.

 

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم مقدار
رشته سوپی نصف لیوان
آب گوشت یا آب معمولی 5 لیوان
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع  2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نخود آب پز 1 لیوان 
کره  1 قاشق غذاخوری
نعنا خشک 2 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای گوشت قلقلی

مواد لازم مقدار
گوشت چرخ کرده 250 گرم
پیاز 1 عدد
آرد سوخاری 1/5 قاشق غذاخوری
آرد سفید نصف قاشق غذاخوری
سیر 1 حبه
شیر 1/4 لیوان
نمک فلفل سیاه و قرمز به مقدار کافی
زیره و آویشن به مقدار کافی

 

 

دستور پخت سوپ دیوران

برای تهیه این سوپ ترکیه ای خوشمزه پیاز و سیر را پوست بگیرید و بعد از شستن با رنده ریز رنده کنید. سپس آب پیاز را بگیرید و به همراه سیر به گوشت چرخکرده اضافه کنید و مخلوط کنید.

در ادامه به گوشت ،آرد به همراه آرد سوخاری ، شیر، زیره، فلفل سیاه و قرمز ، مقداری پودر آویشن و نیز نمک اضافه کنید و با دست مواد را کاملا مخلوط کنید.

بعد از کمی ورز دادن مایه گوشت را در اندازه های کوچک گلوله کنید و به شکل کوفته قلقلی در بیاورید. در انتها روی آنها را با سلفون بپوشانید و در یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید.

در مرحله بعد قابلمه ای را روی حرارت کم قرار دهید و مقداری روغن مایع را داخل آن بریزید و بعد از گرم شدن روغن آرد را به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

سپس به آرد تفت داده شده رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و همان طور بی وقفه هم بزنید.بعد از 5 دقیقه تفت دادن رب ، نصف لیوان آب به داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود.در ادامه 5 لیوان آب گوشت یا آب معمولی را اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا آب به جوش بیاید.

بعد از به جوش آمدن مواد داخل قابلمه ،نخود پخته شده را به همراه کمی نمک و رشته اضافه کنید.

در حین پخته شدن رشته سوپ ، کوفته قلقلی های استراحت کرده را سرخ میکنیم.

برای این کار تابه ای را روی حرارت کم قرار دهید و به آن کمی روغن اضافه کنید تا داغ شود.

حالا کوفته قلقلی ها را داخل تابه بچینید و حرارت را کمی بیشتر کنید تا رنگ کوفته ها تغییر کند.کوفته ها را با قاشق جا به جا نکنید ، بلکه فقط کافیست تابه را کمی بلند کنید و کمی چپ و راست کنید تا کوفته ها جابه جا شوند و طرف دیگر آن ها سرخ شود.

نعناع خشک را هم با کمی کره تفت کوچکی دهید تا رنگ آن متمایل به سیاه شود.

سپس سوپ آماده شده را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید وکوفته قلقلی ها را نیز آرام داخل آن قرار دهید و با نعناع داغ سوپتان را تزیین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied