شمانیوز
شما نیوز

فیدلیتی | بهمن موتور

(ویدئو) معرفی فیدلیتی پرستیژ | بررسی کامل فیدلیتی پرایم و پرستیژ

فروش موفقیت‌آمیز فیدلیتی پرایم، بهمن‌موتور را متقاعد کرد که برنامه تولید و عرضه نسخه بهینه شده این محصول را با جدیت بیشتر دنبال کند.

(ویدئو) معرفی فیدلیتی پرستیژ | بررسی کامل فیدلیتی پرایم و پرستیژ

به گزارش شمانیوز: فروش موفقیت‌آمیز فیدلیتی پرایم، بهمن‌موتور را متقاعد کرد که برنامه تولید و عرضه نسخه بهینه شده این محصول را با جدیت بیشتر دنبال کند.

 

 

بررسی فیدلیتی پرستیژ

Jetour X70 Plus یا به عبارتی فیدلیتی پرستیژ نسبت به نسخه ساده قبلی به کل دگرگون شده و حالا با ظاهر زیباتر، پیشرانه قوی‌تر، امکانات بیشتر و صد البته قیمت گران‌تر به عنوان محصولی کامل‌تر و لوکس‌تر از قبل آماده رویارویی با رقبای قدری همچون فونیکس تیگو 8 خواهد بود. البته پلتفرم کلی ماشین با تیپ پایه یکسان می‌باشد اما میزان تغییرات صورت گرفته روی نسخه پرستیژ به حدی زیاد است که اگر آن را به عنوان یک خودرو جدید به بازار معرفی می‌کردند باز هم جای تعجب چندانی نداشت؛ مثلاً طراحی قسمت دماغه و انتهای خودرو به کل متحول شده و حالا با خودرویی پر ابهت‌تر روبرو هستیم. کابین نیز پیشرفت داشته و با نمایشگرهای عریض و آپشن‌های بیشتر و طراحی مدرن‌تر، حس به مراتب بهتری به سرنشینان منتقل می‌کند. مهم‌تر اینکه تغییرات صرفاً به موارد ظاهری و آپشن‌ها محدود نشده‌اند بلکه ساختار فنی خودرو نیز مورد بازنگری و اصلاحات اساسی قرار گرفته است. به عنوان مثال زیر کاپوت با یک موتور 1.6 لیتری توربو قوی‌تر از قبل روبرو هستیم. همچنین گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر نسخه پرستیژ نیز در قیاس با نمونه پرایم (که 6 سرعته خشک بود)، ضرائب بهتر و استهلاک پایین‌تری دارد.

اضافه شدن گزینه‌هایی نظیر ایربگ‌های پرده‌ای و سامانه پیشگیری از تصادف و مواردی از این دست هم بر ایمنی محصول جدید بهمن‌موتور افزوده‌اند. فقط ای کاش سیستم چهارچرخ متحرک هم برای این ماشین در نظر گرفته می‌شد تا بتوانیم با توجه به افزایش قدرت، نیم‌نگاهی هم به خارج از جاده داشته باشیم که متاسفانه به هر دلیل این امر محقق نشده است. نکته منفی دیگر اختلاف قیمت بسیار زیاد میان جتور X70 پلاس با نسخه ساده است که احتمالاً فیدلیتی پرستیژ را از دسترس بسیاری از طرفدارانش خارج خواهد کرد. همچنین موتورهای پیشرفته توربو با توجه به راندمان بالا نیاز به روغن و بنزین با کیفیت بالاتر دارند و همین مراقبت از فیدلیتی پرستیژ را در شرایط خاص کشورمان مقداری دشوار خواهد ساخت.

 

داخل فیدلیتی پرستیژ

طراحی داخلی فیدلیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم به شکل محسوسی ارتقاء یافته و حالا با یک کابین مدرن و شیک با امکانات کامل‌تر از قبل مواجه هستیم. مثلاً نمایشگرهای عریض بهم پیوسته که به سبک خودروهای مرسدس بنز طراحی شده‌اند حال و هوای لاکچری بهتری به کابین بخشیده‌اند و طراحی جدید دریچه‌ها و پنل سیستم تهویه، نشان از پختگی بیشتر نسخه پلاس دارند. ظاهر و چیدمان بسیاری از قسمت‌های دیگر مثل اهرم دنده و ادوات کنسول میانی هم مورد بازنگری قرار گرفته‌اند تا هارمونی کلی میان قطعات بهبود یابد.

 

در خصوص فضاسازی اما تفاوت‌ها چندان محسوس نیست و همچنان با صندلی‌هایی مناسب برای 5 بزرگسال و 2 کودک روبرو هستیم. همچنین یک صندوق عقب جادار ما را در سفرهای خانوادگی پشتیبانی خواهد نمود. تازه در صورت خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان به یک محفظه کاملاً جادار 1680 لیتری دسترسی داشت که چیزی از یک وانت کم ندارد. کیفیت متریال مورد استفاده هم اندکی بهبود یافته و حالا به خودروهای نیمه‌لوکس کره‌ای نزدیک‌ شده است که جای امیدواری دارد.

 

طراحی فیدلیتی پرستیژ

فیس‌لیفت صورت گرفته روی جتور X70 پلاس به حدی کامل بوده که در اکثر زوایا احساس می‌کنیم با یک خودرو کاملاً جدید روبرو شده‌ایم. مثلاً در بخش دماغه یک جلوپنجره 8 ضلعی بزرگ‌ جایگزین مدل ساده قبلی شده و ترکیب آن با چراغ‌های خشن‌تر، سپر متفاوت و LED های عمودی ظاهری تهاجی‌ و با ابهت‌ به ماشین بخشیده‌اند.

 

البته با توجه به بالا بودن هزینه بازطراحی بخش کناری، نیم‌رخ را تغییر چندانی نداده‌اند و تنها به استفاده از قطعات کرومی، رنگ‌آمیزی ضربه‌گیرهای کناری و استفاده از رینگ‌ها و آینه‌های جدید بسنده کرده‌‌اند؛ اما در قسمت انتهایی مجدداً شاهد دگرگونی اساسی هستیم و چراغ‌های جدید بهم پیوسته در ترکیب با چیدمان متفاوت سپر و استفاده از اگزوزهای چهارتایی (که برخلاف نسخه پرایم واقعی هستند) ظاهر ماشین را به کراس‌اوورهای اسپرت نزدیک نموده‌اند. پلاک هم از سپر به درب صندوق انتقال یافته تا فضای خالی این بخش که روی نسخه پرایم مقداری آزاردهنده بود به نوعی پر شود.

 

مشخصات فیدلیتی پرستیژ

خوشبختانه در بخش فنی هم شاهد بهبود اوضاع ماشین هستیم و حالا نسخه پرستیژ با بهره‌گیری از یک موتور قوی‌تر و گیربکس جدید، شتاب و کشش به مراتب بهتری ارائه می‌کند. زیر کاپوت یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر، مشابه با همان چیزی که در فونیکس تیگو 8 پرو مشاهده کرده بودیم، قرار گرفته است. پس خبر خوب اول همینکه حتی در ابتدای عرضه این محصول هم با مشکل کمبود یا نبود قطعات یدکی انجین مواجه نخواهیم شد. این موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با توجه به حجم اندکی بیشتر و تکنولوژی‌های به‌روزتر قادر است 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که چیزی در حدود 42 اسب‌بخار قدرت و 60 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از مدل قبلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied