شمانیوز
شما نیوز

معلمان | معلمان آموزش و پرورش

جزئیات استخدام معلم پرورشی ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش

استخدام مربی پرورشی در وزارت آموزش و پرورش، فرصتی فوق العاده برای مربیان با تجربه در حوزه پرورشی است تا با شرکت در آزمون استخدام مربی پرورشی و قبولی در آزمون، در مدارس فعالیت نمایند. در این صفحه بروزترین اخبار و اطلاعیه های استخدام مربی پرورشی در آموزش و پرورش بصورت مداوم و لحظه به لحظه اطلاع رسانی می‌شود.

جزئیات استخدام  معلم پرورشی ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش

به گزارش شمانیوز؛ وزیر آموزش و پرورش: آزمون استخدامی مربی پرورشی، دبیر تربیت بدنی و سرایدار مدارس تا پایان سال برگزار خواهد شد.امسال یک سال تاریخی خواهد بود و مربی پرورشی، دبیر تربیت بدنی و سرایدار مدارس استخدام می‌شوند که شیوه جذب کاملا متفاوت تر با دو آزمون قبلی خواهد بود، تنها راه ورود نیروهای غیر رسمی، قبولی در آزمون استخدامی است.وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان مهمترین چالش نظام تعلیم و تربیت گفت: برای سال تحصیلی آینده ۲۵ هزار معلم جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پروش خواهند شد.

صحرایی با اشاره به اهمیت بخش تربیتی و پرورشی در مدارس گفت: با جذب معلمان پرورشی در سال تحصیلی جدید یک سال تاریخی در نظام تعلمی و تربیت ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی آینده نیز ۱۹ هزار معلم پرورشی جدید جذب و استخدام شود.

وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس کشور گفت: جبران کسری معلم در مدارس یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که معلمان مورد نیاز از مسیرهای با کیفیت جذب شوند.

صحرایی افزود: جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک نقطه امید است و برای جذب مابقی کسری و کمبود معلم در مدارس کشور با سازمان اداری و استخدامی در خصوص تامین مابقی معلمان در حال گفت و گو و رایزنی هفتگی هستیم تا راهکاری مناسب برای جذب معلمان فراهم شود.

وی به جذب معلم پرورشی و تربیت بدنی و همچنین جذب نیروی خدماتی و سرایدار در مدارس کشور در سال آینده اشاره کرد و گفت: جذب نخبگان علاقه‌مند به کار دبیری و معلمی از مهمترین فرایند و برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان است.

 استخدام ۱۹ هزار مشاور و مربی امور تربیتی؛ بزودی

فرهادی درباره مسائل پرورشی دانش‌آموزان گفت: تحت پوشش بردن ۲ تا ۳ میلیون دانش‌آموز در برنامه‌های پرورشی، وضعیت مطلوب نیست و از بخش‌های مختلف دولت تقاضا داریم برای افزایش کادر پرورشی به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: مجوز استخدام ۱۹ هزار مشاور و مربی امور تربیتی را از سازمان اداری و استخدامی می‌گیریم و به زودی آن ها را استخدام خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت کمبود معلم، اظهار کرد: بعد از آزمون دبیری اعلام کردیم که کلاس خالی نداریم اما بدین معنا نیست که به طور موردی مشکلی برای ما ایجاد نشود.

وی ادامه داد: اکنون یک میلیون معلم در مدارس هستند اما ممکن است برخی معلمان زن در وسط سال تحصیلی به مرخصی زایمان بروند در اینجا معلم تغییر می‌کند؛ تمام مسائل پیش بینی نشده ممکن است باعث شود به صورت موردی چند روز کلاس درس بدون معلم باشد اما سریع جایگزین خواهد شد و اکنون کلاس بدون معلم نداریم.

فرهادی اضافه کرد: البته کمبود معلم را تأیید می‌کنیم اما خالی بودن کلاس‌های درس را قبول نداریم؛ اینکه از معلمان می‌خواهیم بازنشستگی خود را به تعویق بیندازند یا از معلمان بازنشسته و دانشجو معلمان برای تدریس دعوت می‌کنیم به معنای کمبود معلم است.

وی افزود: با بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز این موارد طبیعی است و معلمان هم ممکن است مانند سایر اقشار جامعه دچار مشکلاتی شوند و به کلاس درس نیایند؛ معلمان چیزی به نام مرخصی اداری ندارند و اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید،کلاس درس در آن روز بدون معلم می‌ماند و اخباری که به دست ما درباره کلاس‌های درس بدون معلم از سوی والدین رسیده است از جنس همین مسائل است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied