شمانیوز
شما نیوز

دونات | پختن دونات

(ویدئو) دونات شکری نرم بدون استفاده از کاتر دونات

دونات شکری یکی از دونات های خوشمزه و راحت می باشد که شما می توانید با خمیر مایه به راحتی تهیه کنید.

(ویدئو) دونات شکری نرم بدون استفاده از کاتر دونات

به گزارش شمانیوز: دونات شکری یکی از دونات های خوشمزه و راحت می باشد که شما می توانید با خمیر مایه به راحتی تهیه کنید. دو نوع خمیر مایه در بازار وجود دارد که فوری و ساده می باشد. خمیر مایه فوری نیازی به عمل آوری ندارد و خیلی راحت با مواد خشک مخلوط می شود که شما می توانید به راحتی تهیه کنید. دونات شکری پف بسیار خوبی دارد و بدون فر و داخل تابه تهیه می شود. در تهیه این دونات از شیر استفاده می شود که می توانید از آب استفاده کنید. 

 

 

مواد لازم برای تهیه دونات شکری

آرد  ۳ پیمانه + ۳ ق غذا خوری

شکر ۳ ق غذا خوری

مخمر فوری ۱ ق غذا خوری

نمک ۱/۲ ق چای خوری

تخم مرغ ۱ عدد

کره ۵۰ گرمی

شیر ۱ پیمانه

وانیل ۱/۲ ق چای خوری

 

طرز تهیه دونات شکری بدون فر با پف زیاد

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

تمام مواد خشک را که شامل آرد و شکر و مخمر فوری و نمک را باهم مخلوط کنید. شیر و تخم مرغ و وانیل را داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. سپس به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: استراحت مواد

در ادامه هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود و بعد کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید و خمیر را ورز دهید تا جایی که خمیر به دست نچسبد و اگر نیاز بود آرد بیشتری اضافه کنید و خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل یک کاسه قرار دهید و روی آن را بپوشانید و برای ۱ ساعت در جای گرم استراحت دهید.

مرحله سوم: قالب زدن خمیر

پف خمیر را با دست بگیرید و خمیر با به قطر نیم سانت پهن کنید و با کمک یک لیوان قالب بزنید و بعد وسط هر دایره را با ماسوره خالی کنید و روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ ساعت مجدد استراحت دهید تا خمیر دوباره پف کند و حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم: پخت دونات شکری

داخل یک شیرجوش روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود و بعد دونات ها را داخل روغن داغ قرار دهید و روی آن روغن بریزید و سرخ کنید تا پف کند و طلایی شود و خوب مغز پخت شود. سپس یک کاسه شکر و دارچین بردارید و دونات ها را داخل شکر بریزید و سرو کنید. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied