شمانیوز
شما نیوز

پنج روز معاملاتی هفته گذشته در بازارهای فرابورس بررسی شد؛

«فلزات اساسی» در صدر معاملات خرد هفته گذشته

هفته گذشته در بازارهای سهامی فرابورس نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان برگه سهم خریدوفروش شد که بیش از 7 هزار و 600 میلیارد تومان آن متعلق به معاملات خرد بود.

«فلزات اساسی» در صدر معاملات خرد هفته گذشته

در معاملات هفته منتهی به سوم آذرماه بیش از 37 میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ‌بر 277 هزار میلیارد تومان طی 1.2 میلیون نوبت معاملاتی دادوستد شد.

گفتنی است بررسی ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در میان بازارهای سهامی فرابورس، بازار دوم با معاملاتی به ارزش 3 هزار و 400 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.

همچنین پس از آن بازار اول و بازار پایه قرار دارند که هرکدام ارزش معاملاتی حدود 3 هزار میلیارد تومان را ثبت کردند.

گفتنی است در هفته گذشته بازار توافقی فرابورس بیشترین رشد ارزش معاملات را از آن خود کرد. به‌این‌ترتیب که در این بازار طی هفته گذشته نزدیک به 3 میلیارد تومان معاملات به ثبت رسیده که نسبت به هفته ماقبل رشدی 285 درصدی داشته است.

بررسی سایر بازارهای فرابورس نشان می‌دهد طی هفته گذشته بیش از 268 هزار میلیارد تومان دارایی مالی در بازار ابزارهای نوین مالی جابه‌جا شد که نسبت به هفته ماقبل، تفاوت قابل‌توجهی نداشت.

در بازار ابزارهای نوین مالی در حالی بیش از 250 هزار میلیارد تومان از معاملات متعلق به اوراق مالی اسلامی بود که ارزش معاملات این اوراق، طی مدت موردبررسی دو درصد کم شد.

این در حالی بود که نزدیک به 18 هزار میلیارد تومان ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بود که رشدی 50 درصدی نسبت به هفته ماقبل داشت.

همچنین طی این مدت حدود 182 میلیارد تومان اوراق گواهی تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی، خریدوفروش شد که سه درصد بیشتر از هفته ماقبل بود.

در پایان بازار هفته گذشته در حالی ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از 7 هزار و 600 میلیارد تومان بود که 24 درصد از این معاملات در گروه فلزات اساسی به ثبت رسید. همچنین 11 درصد ارزش معاملات خرد در اختیار گروه انبوه‌سازی و 9 درصد نیز متعلق به گروه سرمایه‌گذاری‌ها بود.

همچنین دو گروه خودرویی و محصولات شیمیایی نیز هرکدام 5 درصد ارزش معاملات خرد هفته گذشته را به خود اختصاص دادند. به‌این‌ترتیب 54 درصد ارزش معاملات خرد متعلق به 5 گروه بود.

بازار هفته گذشته با رشد 0.5 درصد شاخص کل فرابورس و قرار گرفتن این متغیر در سطح 25 هزار و 112، کار خود را به پایان رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied