شمانیوز
شما نیوز

کروکی آنلاین و چتر همراه دو محصول هوشمند بیمه پارسیان

شرکت بیمه پارسیان، همزمان با توسعه فناوری‌های نوین و ورود هوش مصنوعی به محصولات بیمه‌ای، خدمات جدیدی را ارایه کرده که فرآیند دریافت بیمه‌نامه و پرداخت خسارت را بهبود بخشیده است. به همین منظور این شرکت بیمه با رونمایی از ۲ محصول هوشمند و جدید خود با نام‌های «چتر همراه پارسیان» و «کروکی آنلاین» که از اولین‌های صنعت بیمه کشور می‌باشد، اثبات کرد که این اقدامات باعث افزایش اعتماد و رضایت مشتریان شده است.

کروکی آنلاین و چتر همراه دو محصول هوشمند بیمه پارسیان

 به گزارش شمانیوز، صنعت بیمه مانند صنایع دیگر، به‌دنبال پیشرفت و بهبود محصولات و خدماتی است که به مشتریان خود عرضه می‌کند. در جهان فناوری، آزمایش‌ها و پژوهش‌های بسیاری برای بهبود شیوه زندگی انسان انجام می‌شود و هوش مصنوعی نیز یکی از پیشرفت‌های شایان توجه فناوری در این زمینه بوده است. در سال‌های اخیر، محصولات و خدمات بیمه‌ای نیز پیشرفت و اصلاحات زیادی را از سر گذرانده است.

 با درنظرگرفتن فعالیت‌های هوش مصنوعی، مخصوصاً در یک دهه اخیر، این فناوری تأثیر تحول‌آفرینی بر صنعت بیمه داشته و به نوعی برهم‌زننده بزرگ میدان بوده است. برای نمونه، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند خطرات بالقوه را تجزیه ‌وتحلیل کنند و در توسعه تاکتیک‌های بازاریابی خاص، به بیمه‌گران یاری برسانند، موضوعی که می‌تواند به انقلابی بزرگ در صنعت بیمه تلقی شود.

 هوش مصنوعی می‌تواند طیف عظیمی از فرایندها را بهبود ببخشد و ارایه‌دهندگان خدمات بیمه می‌توانند به‌مرور از این فناوری در بخش‌های مختلف کسب‌وکارشان استفاده کنند. شرکت‌های بیمه می‌توانند با تکیه بر هوش مصنوعی، قیمت‌های رقابتی‌تری برای محصولات بیمه‌ای خود در نظر بگیرند و خدمات شخصی‌تری به مشتریانشان عرضه کنند. اکنون با توسعه فناوری‌های نوین در صنعت بیمه و هوش مصنوعی، بیمه‌گران به منابع اطلاعاتی دقیق‌تری دسترسی دارند.

 در زمینه ادعای خسارت، شرکت‌های بیمه با خودکارسازی فرآیندهای زمان‌بر می‌توانند فعالیت‌های خودشان را کارآمدتر و بهینه‌تر کنند. با مداخله هوش مصنوعی، زمان لازم برای پردازش و رسیدگی به خسارت‌ها می‌تواند از چند روز به چند ساعت یا حتی چند دقیقه کاهش پیدا کند. همچنین استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به شرکت‌های بیمه کمک کند تا ناهنجاری‌های احتمالی در داده‌ها را شناسایی کنند و اطلاعات نادرست را در اسرع وقت تشخیص دهند.

 یکی از چالش‌های صنعت بیمه تشخیص کلاهبرداری‌های پیچیده و کشف ادعاهای دروغین است. در سال‌های اخیر، استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای یافتن روندهای غیرمنطقی و الگوهای غیرعادی به‌سرعت به استانداردی برای شرکت‌های بیمه تبدیل شده است.

بیمه پارسیان با رونمایی از دو محصول «کروکی آنلاین» و «چتر همراه پارسیان» تلاش کرده است تا بر پایه توسعه فناوری‌های نوین ویژگی‌های استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی را در این محصولات به کار بگیرد. چتر همراه پارسیان علاوه بر سهولت کاربری از سرعت و انعطاف خوبی برخوردار است و کلیه خدمات مورد نیاز در حوزه بیمه اعم از صدور و تمدید بیمه نامه، اعلام خسارت و بازدید اولیه خودرو، مشاهده تمامی بیمه نامه های جاری و گذشته به صورت یکجا و رویت وضعیت آن و... را در بر می‌گیرد.

کروکی آنلاین، محصول دیگری از بخش فناوری‌های بیمه پارسیان می‌باشد که برای اولین بار در صنعت بیمه کشور انجام شده و کلیه فرآیند آن به صورت کامل تعریف‌شده است و این‌گونه نیست که بخشی از فرآیند حضوری و بخشی دیگر غیرحضوری باشد. افراد می‌توانند با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن‌های همراه خود برای پرداخت و دریافت خسارت مالی اقدام کنند. افراد می‌توانند با شماره تلفن‌های موجود در این اپلیکیشن تماس گرفته و مشخصات خودرو را به گروه کارشناسی اعلام کنند. پلیس و بیمه مرکزی نیز برای صحت بیمه نامه به صورت آنلاین با هم در ارتباط هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied