شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تشریح کرد:

برنامه‌های فخوز برای عبور از چالش انرژی برق و گاز | تولید بریکت سرد و استفاده از هیدروژن برای حل مشکل تامین انرژی گاز فولاد خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران در رویداد ایران متافو ۱۴۰۲ از برنامه‌های این شرکت در جهت تامین انرژی موردنیاز این شرکت برای تولید محصولات برنامه‌ریزی شده در گام‌های چهارم و پنجم توسعه فخوز خبر داد.

برنامه‌های فخوز برای عبور از چالش انرژی برق و گاز | تولید بریکت سرد و استفاده از هیدروژن برای حل مشکل تامین انرژی گاز فولاد خوزستان

به گزارش شمانیوز، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری برگزار شده در نمایشگاه ایران متافو با بیان اینکه نباید خیلی از گذشته صحبت کرد بلکه باید برنامه‌های آینده را اعلام کنیم، گفت: پیشرفت شاخص سهام فخوز و موفقیت این شرکت در برنامه‌ها نتیجه حمایت سهامداران و تغییر نگاهی که به مجموعه فولاد خوزستان به عنوان یک سرمایه‌گذاری پایدار بوده است که اجازه سرمایه‌گذاری از محل سودهای سهام را داده است.

وی افزود: براساس این منطق، حدود دو سال و نیم پیش در همایشی که در کیش برگزار شد یک میثاق‌نامه میان مدیران و شرکت‌های زیرمجموعه برای رسیدن به افق ۱۴۱۰ به امضاء رسید. این چشم‌انداز دارای یک سندبالادستی است که براساس آن تصمیم گرفته‌ایم ۵۰ درصد محصول ارزش افزوده با کیفیت تولید بشود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، مبحث انرژی را یکی از ابرچالش‌های صنعت فولاد خواند و اظهار داشت: انرژی برق در تابستان و گاز در زمستان که البته نیاز به انرژی برق در اواخر فصل سرما هم وجود دارد. تجربه نشان داده است که از اواسط آذرماه تا اواخر سال این صنعت نیازمند انرژی گاز در تولید اسفنجی است و از اواخر بهمن‌ماه تا پایان سال نیاز به انرژی برق هم با افزایش مصرف گاز در فصل سرد سال اضافه می‌شود.

امین ابراهیمی با بیان اینکه تکنولوژی‌های امروزی براساس برق فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: به همین منظور، تامین و راه‌اندازی نیروگاه ۱۳۶۰ مگاواتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. خروجی برق این نیروگاه‌ها که ۳۶۰ مگاوات آن در شادگان است، ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات خواهد بود که تقریبا کل نیاز توسعه‌ها را برطرف خواهد کرد. 

وی افزود: توسعه‌های فولاد خوزستان در دوبخش؛ گام چهارم توسط شرکت و در گام پنجم با مشارکت با ترکیب سهامداری و راه‌اندازی شرکت‌های مشترک خواهد بود. آنچه که نیاز تامین برق در گام چهارم برنامه توسعه‌ای این شرکت است، اکنون پیش‌بینی و اقدامات لازم انجام شده است. 

ابراهیمی ادامه داد: اما در حوزه تامین انرژی گاز با توجه به اینکه چالش ما در پیک زمستان خواهد بود، چند راهکار از جمله تولید بریکت سرد را در دستور کار قرار داده‌ایم. برای تولید بریکت سرد دو طرح در فولاد خوزستان و یک طرح در فولاد شادگان را درنظر گرفته‌ایم. پروژه این تولید در شادگان دارای پیشرفتی بالای ۳۰ درصد است و طرح‌های فولاد خوزستان هم با مشخص‌شدن برنده و اجرایی شدن این کار امیدواریم مراحل اجرایی این دو طرح در فولادخوزستان آغاز شود. با بهره‌برداری از این طرح‌ها به جای ذخیره‌سازی گاز، ذخیره‌سازی بریکت سرد را برای تامین انرژی موردنیاز در فصل سرد سال خواهیم داشت.

مدیرعامل فولاد خوزستان، بحث استفاده از گازهای فلر و هیدروژن را در تامین انرژی موردنیاز این شرکت از دیگر برنامه‌های این شرکت در تامین انرژی موردنیاز فخوز عنوان کرد و گفت: نزدیکی به شرکت‌های پتروشیمی از مزایای صنایع فعال در خوزستان و خصوصا شادگان به شمار می‌آید که به دلیل استفاده این صنایع از هیدروژن می‌توان از این ویژگی در تامین انرژی موردنیاز صنعت فولاد استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied