شمانیوز
شما نیوز

هواشنسی | بارش باران

در این استان ها بارش باران ادامه دارد | هشدار وقوع سیل برای برخی مناطق

سازمان هواشناسی برای برخی نقاط کشور براش باران و در نقاط شمالی کشور هشدار وقوع سیل صادر کرده است.

در این استان ها بارش باران ادامه دارد | هشدار وقوع سیل برای برخی مناطق

به گزارش شمانیوز: سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی، برای برخی نقاط ادامه بارش و برای مناقط شمالی وقوع سیل پیش بینی کرده است. 

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران شدت می‌گیرد.

همچنین در مناطقی از غرب، زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و شرق کشور رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌ها فردا در مناطقی از استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطق شرقی کشور ادامه دارد.

سیل

وقوع سیل در مازندران

سازمان هواشناسی با اشاره به عبور سامانه سرد بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف مازندران هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از بامداد سه ‌شنبه تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارندگی، گاهی رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما، احتمال تگرگ و در مناطق کوهستانی با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع با بارش برف همراه خواهد بود.
هواشناسی منطقه اثر این سامامه را مناطق مختلف استان اعلام کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای و احتمال خسارت به سازه های کم مقاوم در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات و مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، در ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات با احتمال بارش پراکنده و وزش باد و از بعدازظهر بتدریج با کاهش ابر و در روز دو‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم به نسبت شدید و از اواسط شب ابری، با وزش باد به نسبت شدید از سمت غرب استان بتدریج با بارندگی و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز سه ‌شنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش محسوس دما، وزش باد به نسبت شدید موقتی، رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ و در مناطق کوهستانی با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع بارش برف و از اواخر شب بتدریج با کاهش ابر، روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و در روز پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما، از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده همراه خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی،شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز نیمه ابری بتدریج ابری، همراه باکاهش دما و در بعضی ساعات با بارندگی و وزش باد و از شب با کاهش ابر پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied