شمانیوز
شما نیوز

کلوچه

(ویدئو) روش پختن بهترین و ساده ترین کلوچه بادامی برای عید

کلوچه بادام زمینی نرم، خوشمزه و لطیف است و یکی از شیرینی‌های خوشمزه برای کودکان است. این کلوچه‌ ظاهر زیبایی نیز دارد و هر وقت پای کلوچه به میان می‌آید یکی از نمونه‌های مشهور در این رده شیرینی هستند.

(ویدئو) روش پختن بهترین و ساده ترین کلوچه بادامی برای عید

به گزارش شمانیوز: کلوچه بادام زمینی نرم، خوشمزه و لطیف است و یکی از شیرینی‌های خوشمزه برای کودکان است. این کلوچه‌ ظاهر زیبایی نیز دارد و هر وقت پای کلوچه به میان می‌آید یکی از نمونه‌های مشهور در این رده شیرینی هستند.

 

 

کلوچه بادام زمینی

مواد لازم

۱ و ۱/۳ پیمانه آرد همه کاره (۱۸۸ گرم)

۳/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین

۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

۱/۴ قاشق چایخوری نمک

۱/۲ پیمانه (۱۱۳ گرم) کره نرم شده

۱/۲ پیمانه (۱۰۵ گرم) شکر دانه درشت

۱/۲ (۱۱۰ گرم) پیمانه شکر قهوه‌ای روشن

۳/۴ (۱۸۵ گرم) پیمانه کره بادام زمینی کرمی (طبیعی نباشد)

۱ عدد تخم مرغ بزرگ

۱و ۱/۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل

 

مراحل تهیه کلوچه بادام زمینی کلاسیک

فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. دو سینی فر با سطح ۱۸ در ۱۳ اینچ را با لایه سیلیکونی مخصوص سینی فر یا کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه متوسط آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.

در کاسه همزن برقی که میله مخلوط کن آن نصب شده باشد، کره، شکر دانه درشت و شکر قهوه‌ای را با هم خوب مخلوط کنید تا زمانی که کاملا ترکیب شوند. کره بادام زمینی را به آن افزوده و مخلوط کنید، سپس تخم مرغ و وانیل را نیز به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید. همزن را روی سرعت پایین گذاشته و آرد را به آرامی به آن بیفزایید و مخلوط کنید.

خمیر را با قاشق برداشته و گرد کنید (۳۰ گرم برای هر کلوچه یا دو قاشق غذاخوری). خمیر گرد شده را روی سینی فر قرار داده و بین آنها حدود ۲ اینچ فاصله بگذارید. با استفاده از یک چنگال به آرامی روی آنها خط بگذارید. یک بار با چنگال خط گذاشته سپس در جهت عمود بر خطوط قبلی، چنگال را فرو کنید تا تشکیل خطوط عمود بر هم را بدهد. خیلی محکم فشار ندهید که تا مرکز خمیر فرو برود تنها یک شکل متقاطع از مربعهای کوچک روی کلوچه مدنظر ما است.

 

سینی‌های حاوی کلوچه را در فر گذاشته، هر کدام را برای ۹ دقیقه در فر نگهدارید (کلوچه‌ها ابتدا تغییر رنگ داده و سپس می‌پزند، آنها به هنگام سرد شدن هم به پخت خود ادامه می‌دهند). پس از خارج کردن از فر، کلوچه‌ها را به مدت ۵ دقیقه توی سینی فر نگهدارید، چون در این زمان هم کلوچه‌ها با گرمای سینی به پخت خود ادامه می‌دهند. سپس کلوچه‌ها را روی توری آشپزی بگذارید تا کاملا خنک شوند. برای نگهداری کلوچه‌ها آنها را در یک ظرف دردار بگذارید تا هوا نخورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied