شمانیوز
شما نیوز

پلو شوشتری | طرز تهیه پلو شوشتری

برای شامت این غذای خوشمزه رو بپز | طرز تهیه پلو شوشتری با عطری دلچسب + فیلم

در ویدیو زیر طرز تهیه پلو شوشتری خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

برای شامت این غذای خوشمزه رو بپز | طرز تهیه پلو شوشتری با عطری دلچسب + فیلم

به گزارش شمانیوز : پلو شوشتری یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است. این غذا از ترکیب برنج و حبوبات درست می شود. پلو شوشتری غذایی پرطرفدار است. برای طرز تهیه پلو شوشتری خوشمزه همراه ما باشید.

 

موادلازم برای پلو شوشتری

لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه (از یک روز قبل بذارین خیس بخوره)
سینه مرغ ۱ عدد مکعبی خورد شده
شوید خشک ۲/۳ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زعفران دم شده
پیاز ۱ عدد نگینی خورد شده
برنج ۲ و نیم پیمانه

طرز تهیه پلو شوشتری

لوبیا هایی که از شب قبل خیس خورده رو به همراه مقداری آب روی شعله میذاریم و با حرارت متوسط میپزیم و آبکش میکنیم(این کار رو ۲ بار انجام میدیم تا رنگ سیاه لوبیاها گرفته بشه).
حالا توی تابه پیاز نگینی خورد شده رو به همراه کمی روغن تفت میدیم، شیشه ای و سبک که شدن بهش ادویه ها رو اضافه میکنیم سپس مرغ مکعبی خورد شده رو بهش اضافه کرده م با حرارت بالا سرخ میکنیم که مرغمون آب نندازه( در غیر اینصورت سینه مرغ خشک میشه پس حواستون باشه تو این مرحله شعله اجاقتون بالا باشه). سپس مرحله به مرحله بهش زعفران دم شده و لوبیاهایی که پختیم و آبکش کردیم و شوید رو اضافه کرده و خوب تفت میدیم که تمامی مواد یکدست بشن و طعم ها به خورد هم برن.
حالا کف قابلمه مون تهدیگ مد نظرمونو میچینیم و یه لایه برنج آبکش شده و سپس مواد گوشتی و دوباره به این ترتیب میریم میریم جلو و در آخر روش زعفران دم شده میریزیم و کمی کره میذاریم و با حرارت کم به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشه.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied