شمانیوز
شما نیوز

دسر | دسر لیوانی

طرز درست کردن دسر لیوانی خوشمزه و تک نفره

طرز درست کردن یک دسر لیوانی شیک برای پذیرای از مهمون های لاکچری در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید .

طرز درست کردن دسر لیوانی خوشمزه و تک نفره

به گزارش شمانیوز : دسر های تک تفره یکی از دسر های بسیار مناسب برای مهمانی ها می باشد و شما می توایند با چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید و برای تولد و پذیرایی استفاده کنید. می توانید از لیوان های یک بار مصرف استفاده کنید و با قاشق پاپیون بزنید و برای تولد سرو کنید.

مواد لازم

شیر ۴ لیوان
شکر ۱لیوان
آرد یا نشاسته ذرت ۴ ق غذا خوری
پودر ژلاتین ۲  ق غذا خوری
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
قهوه فوری ۱ ساشه
موز و گردو به دلخواه
شکلات تخته ای

مرحله اول: جوشاندن مواد

ابتدا باید شیر را داخل قابلمه بریزید و آرد یا نشاسته را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد داخل شیر باز شود می توانید شیر را کم بریزید و با آرد مخلوط کنید و بعد مابقی شیر را اضافه کنید. در ادامه ژلاتین و شکر را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا مواد غلیظ شود.

مرحله دوم: افزودن قهوه فوری

می توانید مواد قابلمه را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی قهوه فوری و دو تیکه شکلات تخته ی اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. یه بسته بیسکویت پتی بور را داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا کمی خرد شده نیازی خیلی له و پودری شود و بهتر است کمی درشت تر باشد.

 

مرحله سوم: تهیه دسر لیوانی

حالا باید دسر را تهیه کنید لیوان های مورد نظر را بردارید و نیمی از مواد سفید بریزید و روی مواد سفید باید بیسکویت و موز و گردو بریزید و بعد مواد شکلاتی را بریزید و دسر های تهیه شده را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از یخچال خارج کنید و روی دسر را با شکلات تخته ی رنده شده را اضافه کنید. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی