شمانیوز
شما نیوز

دلمه بادمجان | راز خوشمزگی دلمه بادمجان

رازهای خوشمزه شدن دلمه بادمجان لو رفت | با این ترفند ها یک دلمه بادمجان حرفه ای درست کن

اگر شماهم دوستدارید یک دلمه بادمجان خوشمزه ، مجلسی و حرفه ای بپزید همراه ما باشید.

رازهای خوشمزه شدن دلمه بادمجان لو رفت | با این ترفند ها یک دلمه بادمجان حرفه ای درست کن

به گزارش شمانیوز: یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است. دلمه بادمجان یک غذای بسیار پر طرفدار است. برای اینکه یک دلمه بادمجان حرفه ای درست کنید باید فوت فن آن را بدانید. برای آگاهی از راز های خوشمزه شدن دلمه بادمجان همراه ما باشید. 

 

راز خوشمزگی دلمه بادمجان

از جایگزینی بادمجان دلمه‌ای با بادمجان قلمی در تهیه دلمه بادمجان می‌توان استفاده کرد. تفاوت بین دلمه بادمجان قلمی و بادمجان دلمه‌ای اساساً در برش‌های افقی روی بادمجان قرار دارد و مقدار مواد درون هر قسمت کمتر است.

می‌توانید دلمه بادمجان را با مواد دلخواه، گوشتی یا غیر گوشتی، پر کنید و سپس پنیر پیتزا را روی آن بریزید. دلمه بادمجان با پنیر پیتزا را بایستی درون فر آماده کنید. استفاده از فر نیز یکی دیگر از روش‌های پخت این غذاست.

اگر تمایل دارید طعم مواد میانی دلمه کمی ترش و ملس باشد، می‌توانید به جای رب گوجه‌فرنگی، از رب انار به عنوان چاشنی استفاده کنید. دلمه بادمجان با رب انار طعم بسیار دلپذیری خواهد داشت که پیشنهاد می‌کنیم آن را امتحان کنید.

همچنین می‌توانید در تهیه مواد میانی دلمه و سس دلمه از سیر خام خرد شده هم استفاده کنید.

 

فوت و فن دلمه بادمجان

می‌توانید به دلمه بادمجان مقداری سبزیجات دلمه (مثلاً جعفری یا گشنیز) و همچنین پیازچه (خرد شده) اضافه کنید تا طعم بهتری به آن ببخشید.

حتماً توجه کنید که مواد را خیلی پر نکنید تا در زمان پخت، دلمه پاره نشود و فضای کافی برای پخت مواد داخلی وجود داشته باشد.

برای بهتر شدن مزه بادمجان، می‌توانید آن را با ادویه‌کاری و مقداری نمک و شکر مزه دار کنید.

اضافه کردن ادویه‌کاری به گوشت چرخ‌کرده، طعم و عطر متفاوتی به این دستور غذایی می‌بخشد.

حتماً زردچوبه را در روغن تفت دهید، زیرا این کار باعث آزاد شدن آنتی‌اکسیدان‌ها و در نتیجه افزایش عطر و طعم آن می‌شود.

استفاده از استاک به جای آب، علاوه بر ایجاد طعم بی‌نظیر در غذا، باعث افزایش ارزش تغذیه‌ای آن نیز می‌شود.

در تهیه دلمه بادمجان بهتر است از افزودن فلفل خودداری کنید، زیرا فلفل باعث ایجاد طعم نامطلوب و تشدید تندی و تیزی در بادمجان می‌شود.

برای تهیه دلمه بادمجان با پنیر، به همان روش تهیه دلمه بادمجان عمل کنید، با این تفاوت که بادمجان را از اطراف کمی در روغن تفت دهید و در یک ظرف نسوز و مخصوص فر بچینید. سپس فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و ۴۰۰ گرم پنیر گودا (رنده شده) را روی بادمجان‌ها بریزید و در فر قرار دهید.

 

سبزی دلمه بادمجان چیست

می‌توانید به دلمه بادمجان مجموعه‌ای از سبزیجات شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، ریحان، پیازچه، نعناع، ترخان و مرزه اضافه کنید تا طعم و ارزش غذایی آن افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied