شمانیوز
شما نیوز

سوپ | دال سوپ

طرز پخت سوپ دال عدس فوق العاده خوشمزه | آموزش این سوپ خوشمزه را از دست ندهید

دستور پخت سوپ دا عدش محشر و بینظیر از دست ندهید در ادامه خواهید خواند.

طرز پخت سوپ دال عدس فوق العاده خوشمزه | آموزش این سوپ خوشمزه را از دست ندهید

به گزارش شمانیوز : سوپ ها در پاییز و زمستان بسیار پر طرفدار می شوند زیرا در این فصل آمار سرماخوردگی و بیمار های ویروسی بسیار زیاد است و شما می توانید انواع سوپ ها را تهیه کنید. اما سوپ دال عدس بسیار مقوی است زیرا قرار است از مرغ و آب مرغ و اسفناج تهیه شود. البته افزودن اسفناج سلیقه ی می باشد ولی طعم و مزه خوبی به سوپ می دهد و باعث مقوی تر شدن سوپ می شود. این سوپ حتی گزینه خوبی برای مهمانی و ایجاد تنوع در سوپ ها می باشد

مواد لازم

 
پیاز بزرگ ۱ عدد
هویج ۳ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
دال عدس ۱ پیمانه
برنج نیم دانه ۲ ق غذا خوری
رب ۲ ق غذا خوری
اسفناج ۵۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر زنجبیل به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار یک سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه خوب تفت دهید تا کمی مرغ تغییر رنگ دهد و بعد روی مواد آب جوش بریزید و حرارت را بالا ببرید تا بجوش بیاید و بعد حرارت کم کنید تا مرغ پخته شود و بعد از پخت سینه مرغ را از آب مرغ جدا کنید و ریش ریش کنید و آب مرغ را صاف کنید و برای تهیه سوپ کنار قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

دال عدس را تمیز کنید و برای نیم ساعت خیس کنید تا کمی پف کند، اسفناج را تمیز کنید و بشورید و ساطوری ریز خرد کنید. برنج نیم دانه را نیز خیس کنید ( افزودن برنج نیم دانه باعث لعاب سوپ می شود).

 

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید و نیازی به افزودن روغن نیست و بعد هویج نگینی شده و سیب زمینی نگینی شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد دال عدس را به همراه رب اضافه کنید و مواد را خوب باهم ترکیب کنید.

 

مرحله چهارم: پخت دال عدس با مرغ

سپس مرغ و برنج و ادویه ها را نیز اضافه کنید و روی مواد از آب مرغ صاف شده بریزید و حرارت را بالا ببرید تا بجوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و بگذارید تا سبزیجات برای ۱ ساعت خوب پخته شود و در نیم ساعت آخر اسفناج را اضافه کنید و هم بزنید و نمک سوپ را بالانس کنید و داغ میل کنید. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied