شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس | مدارس کدام شهرها شنبه ۱۱ آذر ماه تعطیل می‌باشد +جزییات تعطیلی مدارس

به دلیل آلودگی هوا بعضی از کلان شهرها پیش بینی می‌شود، شنبه مورخ ۱۱ آذر ۱۴٠۲برخی مناطق مدرسه‌هایشان تعطیل بشود.

تعطیلی مدارس | مدارس کدام شهرها شنبه ۱۱ آذر ماه تعطیل می‌باشد +جزییات تعطیلی مدارس

به گزارش شمانیوز: با توجه به آلودگی هوا در برخی از استان‌ها و کلان شهرهای بزرگ احتمال تعطیلی مدارس در این مناطق وجود خواهد داشت. در این خبر به جزئیات تعطیلی مدارس در روز شنبه می‌پردازیم. در ادامه جدیدترین خبر درباره تعطیلی مدارس استان‌ها را می‌خوانید.

 

تکمیلی یک درباره تعطیلی مدارس

در حال حاضر خبر تعطیل مدارس تهران شنبه 11 اذر 1402 اعلام نشده است اما این امکان وجود دارد که در صورت افزایش شاخص آلودگی هوا چه در تهران چه در استان های دیگر مدارس تعطیل شوند.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به سکون نسبی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم، تبریز، قزوین و مشهد هشدار داد.  بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، پایداری هوا از امروز تا دوشنبه هفته آینده ضمن سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.  این سامانه امروز تهران، کرج، اصفهان و اراک را در بر می‌گیرد.  هوای شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و تبریز روز شنبه آلوده است و آلودگی هوا تا روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم، تبریز، قزوین و مشهد ادامه می‌یابد.  سکون هوا موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و افزایش شاخص‌ آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، وضعیت هوا در مناطق پرتردد برای همه گروه‌ها ناسالم خواهد شد.  مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی و کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده برای مقابله با این شرایط ضروری است.  سازمان هواشناسی به کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه کرد.

 

تکمیلی دو درباره تعطیلی مدارس

 مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کرج، تهران، اراک، اصفهان و تبریز طی پنج روز آینده خبر داد.

 آسمان تهران فردا شنبه (۱۱ آذر ماه) صاف، همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۱۲ آذر ماه) صاف، همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

تکمیلی سه درباره تعطیلی مدارس 

هواشناسی: تا سه‌شنبه در تهران، کرج، تبریز، اصفهان، اراک و قم هوا آلوده خواهد بود.

از بعدازظهر سه‌شنبه به بعد موجی که بارندگی یا وزش باد قابل توجه خواهد داشت، وارد کشور می‌شود.

 

تکمیلی چهار درباره تعطیلی مدارس


شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران در روز جمعه دهم آذرماه در وضعیت نارنجی (آلوده برای گروه‌های حساس) قرار دارد. پیروزی منطقه (۱۳)، شریف منطقه (۲) و شهرداری (منطقه ۱۹) در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد.

 

تکمیلی پنج درباره تعطیلی مدارس

اداره کل هواشناسی استان تهران: 

طی پنج روز آینده و به ویژه از یکشنبه تا سه‌شنبه افزایش آلودگی هوای تهران مورد انتظار است.

 

تکمیلی ششم درباره مدارس 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

به دنبال افزایش آلاینده‌های جوی و پیش بینی هواشناسی مبنی بر استمرار شرایط سکون هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی، کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان تشکیل شد.

بر اساس مصوبات این کمیته مدارس مقطع ابتدایی و دبیرستان نواحی ۶ گانه کلانشهر اصفهان تعطیل اعلام شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:تمام مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر فردا(۱۱ آذر) به دلیل آلودگی هوا غیر حضوریند. مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس استثنایی در مناطق یاد شده تعطیل است.

کلاس‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت غیرحضوری و مراکز فرهنگی، ورزشی و مسابقات ورزشی نیز تعطیل خواهند بود.

 

تکمیلی هفتم درباره تعطیلی مدارس

آلودگی هوای تهران با شاخص ۱۵۷ هم اکنون در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه افراد قرار دارد.

تعطیلی مدارس

 

تکمیلی هشتم درباره تعطیلی مدارس

سازمان هواشناسی کشور ساعتی پیش نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و تشدید کاهش کیفیت هوا از صبح فردا تا دوشنبه در ۷ شهر پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد، قم و تبریز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

 

تکمیلی نهم برای تعطیلی مدارس

معاون استاندار تهران: به علت آلودگی هوا، کودکستان‌‌‌ها و مدارس مقطع دبستان در استان تهران غیر از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و بخش رودبارقصران شنبه ۱۱ آذر در ۲ نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.

این خبر تکمیل می شود....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied