شمانیوز
شما نیوز

مطمئن‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذرای در روزهای صعودی شاخص‌کل بورس چیست؟

صندوق در صندوق یا FOF تمشک، همزمان می‌تواند بر روی دارایی‌های مختلفی مانند سهام، اوراق، طلا و سایر سپرده‌های کالایی سرمایه‌گذاری کند و از تمامی بازارها بازدهی کسب کند.

صندوق در صندوق تمشک به دلیل انعطاف پذیری بالا در خرید دارایی‌های مختلف، در روزهای صعودی بورس با افزایش سهام در پرتفوی به بازدهی بالا می‌رسد، در روزهای نزولی نیز با افزایش سهم درآمد‌ثابت در پرتفوی می‌تواند از ریزش بازار در امان بماند. بازدهی صندوق تمشک از تمامی بازارهای مالی از آغاز به فعالیت بیشتر بوده است(در جدول زیر ببینید).

 

 

 

برای خرید واحدهای صندوق تمشک می‌توانید از طریق سامانه معاملاتی تمامی کارگزاری‌های بورسی با جستجوی نماد «تمشک» واحدهای این صندوق را مانند هر سهامی خریداری کنید. برای مشاوره رایگان باشماره 02179326 تماس بگیرید.

 

صندوق در صندوق تمشک چیست؟ چه سازوکاری دارد؟

 

یکی از ابزارهای محبوب در بازارهای اقتصادی توسعه یافته، «صندوق در صندوق‌ یا FOF» ها هستند که در واقع با جمع‌آوری وجوه سرمایه‌گذاران آن را در یک سبد متنوعی از صندوق‌های موجود در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری می‌کند. این اتفاق باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران از طریق یک مدیر حرفه‌ای صندوق به طیفی از کلاس دارایی‌ها دسترسی داشته باشد و با احتمال بالا، بازدهی بهتری نسبت سرمایه گذاری مستقیم شخصی کسب کند.

 

صندوق در صندوق تمشک، محصولی که تنها چند ماه از معرفی آن توسط مشاور سرمایه‌گذاری ترنج می‌گذرد و طی این مدت توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. بازدهی تمشک از بدو فعالیت تا کنون نشان می‌دهد که این صندوق موفق شده است از همه کلاس دارایی‌هایی که در آن مجاز به سرمایه گذاری بوده است، بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم کند.

 

متخصصان سرمایه‌گذاری که صندوق‌ در صندوق تمشک تحت نظر آن‌ها مدیریت می‌شود، با نظارت مستمر همه صندوق‌های موجود در بازار، بهترین آن‌ها را از حیث سابقه مدیریت، بازدهی و نقدشوندگی پیدا می‌کنند و علاوه بر این با نظارت مستمر شرایط اقتصادی و روندهای بازارها می‌توانند به صورت پویا دارایی تمشک را به لحاظ کلاس دارایی‌ها تغییر دهند. این ویژگی بسیار مطلوبی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون نیاز به نظارت مستمر شرایط بازار و تعداد زیادی صندوق و صرف وقت و هزینه زیاد، به کیفیت بالایی از تنوع بخشی، مدیریت حرفه‌ای و نقدشوندگی دست پیدا کند.

 

صندوق در صندوق تمشک چگونه از تمامی بازارها بازدهی کسب می‌کند؟

 

انعطاف‌پذیری تمشک در شرایط مختلف اقتصادی ویژگی بارزی است که آن را از سایر صندوق‌های بازار متمایز می‌کند. در زمانی که عدم قطعیت‌ها پیش روی بازارهای مالی و به طور کلی اقتصاد زیاد است این مسأله اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. در شرایطی که نرخ ارز و طلا به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی افزایش چشم‌گیر دارند، این صندوق با اضافه کردن وزن خود در صندوق‌های طلای بازار می‌تواند از رشد این بازار جا نماند و زمانی هم که شرایط برای رشد قیمت سهام مساعد است، مجدد با تغییر در ترکیب دارایی‌های خود به سمت صندوق‌های سهامی می‌تواند از رشد بازار سهام نیز بازدهی کسب کند.

 

 در شرایط ثبات نرخ ارز و طلا و همین‌طور به حاشیه رفتن بازار سهام، با افزایش وزن صندوق‌های درآمد ثابت می‌تواند بازده معقولی را فراهم کند. لذا در هر شرایطی تیم سرمایه‌‌گذاری تمشک تلاش می‌کنند تا بهترین ترکیب دارایی‌ها را تعیین و بهترین صندوق‌های موجود در بازار در هر کلاس دارایی‌ را خریداری کنند.

 

همانطور که اشاره شد بازدهی صندوق در صندوق تمشک از بدو فعالیت بسیار قابل توجه بوده است. با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد این امر فقط با رصد مداوم شرایط بازارها، ورود خروج به موقع از کلاس دارایی‌های مختلف و بهره‌گیری از یک مدیریت حرفه‌ای امکان پذیر بوده است.

 

باید توجه داشت که کیفیت صندوق تمشک فقط محدود به بازدهی نخواهد بود و قاعدتاً احتمال دارد که در برخی بازه‌های زمانی از برخی کلاس دارایی‌ها بازدهی کمتری داشته باشد اما تمشک قطعاً محبوب کسانی خواهد بود که به تنوع‌بخشی در دارایی‌ها، انعطاف پذیری صندوق در تخصیص کلاس دارایی‌ها و مزایای بهره‌مند شدن از مدیریت حرفه‌ای بها می‌دهند. چنین رویکردی برای سرمایه‌گذاران حتماً ارزش بلندمدت خلق خواهد کرد.

 

چگونه صندوق تمشک را خریداری کنیم؟

صندوق در صندوق تمشک از نوع ETF یا قابل معامله است و به سادگی می‌توان از طریق سامانه‌های معاملاتی تمامی کارگزاری‌های بورسی با جستجوی نماد تمشک در این صندوق سرمایه‌گذاری کرد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانند به صفحه صندوق در صندوق تمشک مراجعه کنند.

 

از طرف دیگر، اگر نیازمند اطلاعات و مشاوره بیشتر برای سرمایه‌گذاری در این صندوق هستید، کافی است با شماره 02179326 تماس بگیرید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied