شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت خبر داد:

تعیین تکلیف واردات خودروهای دست دوم / ارز تامین شد

وزیر صمت از تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم و تامین شدن ارز موردنیاز برای واردات این کالا خبر داد.

تعیین تکلیف واردات خودروهای دست دوم / ارز تامین شد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایلنا، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات در گفت‌وگو با خبرنگاران از تصویب واردات خودروی دست دوم خبر داد و افزود: آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم روز گذشته در دولت تصویب شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تامین ارز موردنیاز برای واردات این خودروها گفت: ارز ابزاری در تجارت است که بر موضوعات گوناگون در کشور اثر می‌گذارد، بنابراین با یک اقدام نسنجیده در مورد ارز نباید کاری کرد که اقتصاد کشور و زندگی مردم به طور منفی از یک اقدام در مورد این ابزار تاثیر پذیرد، بنابراین باید در مورد آن با احتیاط عمل کرد.

علی‌آبادی ادامه داد: در مورد ارزی که صرف واردات خودروهای کارکرده می‌شود، برنامه‌ریزی لازم انجام شده و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد که بخشی از اقتصاد به دلیل ارزی که به واردات خودروهای کارکرده اختصاص پیدا می‌کند آسیب ببیند.  

وزیر صمت تصریح کرد: کشور در وضعیت پایدار ارزی قرار دارد و ارز موردنیاز واردات خودروهای برقی تامین شده است.

وی همچنین گفت: وزرات صمت واردات خودرو را با هدف رفع ناترازی انجام می‌دهد، تا زمانی که ناترازی وجود داشته باشد واردات را مناسب می‌دانیم و برای رفع این ناترازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم؛ همچنین با وضع تعرفه‌ها تلاش می‌کنیم رقابت سودمند و مناسبی را که به نفع ظرفیت‌های ملی باشد به وجود آوریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied