شمانیوز
شما نیوز

چرا حقوق کارمندان در لایحه بودجه ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش نیافت؟

​رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: اگر دولت نتواند منابع موردنیاز برای افزایش حقوق ۲۵ الی ۳۰درصدی را تأمین کند، بودجه ناترازتر می‌شود و دولت برای تأمین منابع موردنیاز به بانک‌ها متوسل می‌شود، در نتیجه تورم بیشتر می‌شود و مردم دچار چالشهای بیشتری می‌شوند.

 چرا حقوق کارمندان در لایحه بودجه ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش نیافت؟

به گزارش شمانیوز به نقل از تسنیم، داود منظور در همایش اقتصاد ایران که صبح امروز دوشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: همه ما معتقد هستیم در سالی که تورم بالایی داشتیم افزایش حقوق باید حداقل 25 تا 30 درصد باشد، اما وقتی منابع بررسی می‌شود می‌بینیم که ظرفیت چنین افزایشی در حقوق شاغلان وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر در شرایط تورمی این افزایش حقوق کارمندان پیش‌بینی شود باعث خرسندی عمومی می‌شود، اما اگر نتوانیم منابع موردنیاز افزایش حقوق را تأمین کنیم با توجه به اینکه این هزینه قطعی است ولی درآمدها قطعی نیست، بودجه دولت ناترازتر می‌شود و دولت برای تأمین منابع موردنیاز به بانک‌ها متوسل می‌شود، در نتیجه تورم بیشتر می‌شود و مردم دچار چالشهای بیشتری می‌شوند.

وی گفت: فرض کنیم سال آینده 2 تا 3 میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود و بر اساس آن درآمدها و حقوق گمرکی را محاسبه می‌کنیم. در حالی که میدانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرویی اختصاص دهیم که در داخل کشور ظرفیت تولید 1.5 میلیون خودرو را داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied