شمانیوز
شما نیوز

شیرینی مرنگ | طرز تهیه شیرینی مرنگ

این شیرینی جذاب مناسب شب یلداس | طرز تهیه شیرینی مرنگ مخصوص شب یلدا

در مقاله زیر به شما طرز تهیه شیرینی مرنگ مخصوص شب یلدا را آموزش میدهیم.

این شیرینی جذاب مناسب شب یلداس | طرز تهیه شیرینی مرنگ مخصوص شب یلدا

به گزارش شمانیوز : شیرینی مرنگ یکی از انواع شیرینی های مختلف است. شما میتوانید خیلی راحت در خانه شیرینی مرنگ درست کنید. شیرینی مرنگ فقط با 5 قلم مواد خوراکی درست میشود. دستور پخت شیرینی مرنگ بسیار ساده و راحت است. برای طرز تهیه شیرینی مرنگ همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای شیرینی مرنگ

سفیده تخم مرغ ۴ عدد
پودر شکر ۲ لیوان
وانیل ۱ قاشق چای خوری
آب لیمو ۱ قاشق چای خوری
رنگ خوراکی به میزان لازم

شیرینی مرنگ

طرز تهیه شیرینی مرنگ

سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و باهم زن برقی بزنید تا خوب پف کند و سپس پودر شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا سفیده فرم بگیرد و کشدار شود.

آب لیمو و وانیل را به ترکیب سفیده اضافه کنید و هم بزنید و همزن را کنار بگذارید. مایع شیرینی مرنگ شما آماده است. کافی است که مایع شیرینی مرنگ را در قیفی که ماسوره ی شکوفه دارد بریزید. در این مرحله اگر می خواهید شیرینی شما رنگی باشد و یا تک رنگ باشد باید مایع شیرینی را رنگی کنید و یا برای داشتن چند رنگ در قیف، ابتدا قبل از اینکه مایع را داخل قیف بریزید با کمک گوش پاک کن، گوش پاک کن را داخل رنگ زده و به دیواره ی قیف بکشید. یعنی به صورتی که چند خط بر روی دیواره ی قیف بیاندازید و سپس مایع شیرینی مرنگ را در قیف بریزید تا شیرینی شما حالت رنگی و سفید داشته باشد.

سپس فر را روشن کرده و روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد بگذارید و در سینی فر کاغذ روغنی بگذارید. شیرینی مرنگ را با کمی فاصله در سینی فر شکوفه بزنید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا شیرینی مرنگ شما آماده شود و نوش جان فرمائید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied