شمانیوز
شما نیوز

پاستا آلفردو | طرز تهیه پاستا آلفردو

برای ناهارت خوشمزه ترین پاستا دنیا رو درست کن | طرز تهیه پاستا آلفردو +فیلم

در ویدیو زیر طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی را به شما آموزش میدم.

برای ناهارت خوشمزه ترین پاستا دنیا رو درست کن | طرز تهیه پاستا آلفردو +فیلم

به گزارش شمانیوز: یکی از غذاهای معروف ایتالیایی پاستا آلفردو است. آلفردو در سراسر دنیا سرو می‌شود. پاستای آلفردو طرفداران بسیار زیادی دارد در ادامه مقاله ما قصد داریم به شما طرز تهیه پاستا آلفردو را آموزش بدهیم. 

 

مواد لازم برای پاستای آلفردو

مواد اولیه برای شروع

200 گرم پاستا پنه

300 گرم سینه مرغ یا یک تکه

300 گرم قارچ خورد شده

1 حبه سیر کوبیده شده یا همان له شده

به اندازه لازم نمک و فلفل

2 قاشق غذا خوری روغن

طرز تهیه پاستا آلفردو

در روش طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ ایتدا باید سینه مرغ را با کمی روغن و مواد سیر نمک و فلفل مخلوط کنید تا مرغ شما مزه دار شود و به مدت 2 ساعت درون یخچال نگهداری کنید.

در ادامه طرز تهیه پاستا آلفردو حالا باید درون تابه خود مقداری روغن بریزید و به مدت 5 دقیقه قارچ های ورقه شده را تفت دهید تا آب آن ها کاملا گرفته شود و به رنگ طلایی تبدیل شوند.

ادامه باید قارچ را از تابه خارج کنید و مرغ را باحرارت بسیار بالا درون تابه تفت دهید به صورتی که درون مرغ آبدار باشد و روی آن سرخ شود. با گذشت 5 -7 دقیقه مرغ را از درون تابه بردارید.

اکنون باید سس آلفردو خود را که در زیر آموزش آن را می دهیم، درون تابه بریزید و شعله اجاق را روی حرارت خیلم کم بگذارید تا گرم شود.

بعد این کار قارچ و پاستا آبکش شده را درون سس بریید و ترکیبات را به خوبی هم بزنید طوری که سس با کل پاستا مخلوط شود.

بعد از انجام این کار مخلوط درون تابه ( پاستا و سس) را روی ظرف مورد نظر خود بریزید و در نهایت سینه مرغ را که از قبل آماده کرده اید به تکه های کوچک برش داده و روی ظرف پاستا خود قرار دهید.

حالا شما یک پاستا آلفردو خوشمزه برای خودتان تهیه کرده اید و می ‌توانید از آن نهایت لذت را ببرید.

 

مواد لازم برای سس آلفردو

پیمانه خامه پرچرب

پنیر پارمزان 1 پیمانه

کره گیاهی به مقدار 4/1

1 حبه سیر کوبیده شده

2 قاشق غذا خوری شیر برای رقیق کردن خامه

ادویه نمک و فلفل به مقدار مورد نیاز

اگر دوست داشتید می توانید به مقدار 4/1 جعفری خورد شده به مواد خود اضافه کنید. 

 

طرز تهیه پاستا آلفردو

برای درست کردن سس الفردو لازم است ابتدا خامه و شیر را با هم میکس کنید تا به حالت رقیق در بیایند و سپس کره را در تابه عمیقی با دمای ملایم آب کنید. وقتی کره ذوب شد، سیر را به تابه اضافه کنید و چند ثانیه تفت دهید.

 

در ادامه طرز تهیه سس آلفردو، خامه رقیق شده را اضافه کنید و 5 دقیقه هم بزنید تا خامه کاملا با سیر ترکیب شود.

 

حتما توجه کنید باید مواد داخل تابه را به طور مرتب هم بزنید تا خامه شما نسوزد. برای اضافه کردن پنیر به خامه خود باید صبر کنید از مدت زمان هم زدن شما 5 دقیقه بگذرد.

مراقب باشید بعد از افزودن پنیر باید سس را خیلی سریع هم بزنید. وقتی پنیر آب شد می توانید شعله را خاموش کنید و در آخر جعفری را به سس آلفردو اضافه کنید.

سس تهیه شده به این صورت غلیظ تر است و اگر دوست دارید سس آلفردو کمیرقیق تر باشد می ‌توانید حدود نصف لیوان شیر به مواد فوق اضافه کنید. در واقع مقدار شیر اضافه شده به سس، غلظت آن را مشخص می کند و در نتیجه هر چه بیشتر باشد، غلظت سس شما کمتر می شود.

ممکن است برای درست کردن سس آلفردو خامه در دسترس شما نباشد در این صورت شما دستور سس آلفردو را با شیر و آرد بدون خامه امتحان کنید.

در دستور تهیه سس آلفردو با شیر و آرد، به یک فنجان شیر و دو قاشق غذاخوری آرد نیاز دارید، البته در این دستور بدون خامه باید پنیر پارمزان کمتری به مواد خود اضافه کنید، با این دستور سس آلفردو شما کم کالری تر و سالم تر است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied