شمانیوز
شما نیوز

یارانه یلدایی

یارانه 3 میلیونی شب یلدا برای این افراد واریز می‌شود | جزییات یارانه یلدایی

جزئیات نهایی یارانه نقدی جدید آبان ماه اعلام شد. یارانه نقدی یکی از موارد مورد بررسی دولت در چند وقت اخیر بوده است و بعضی از اخبار مبتی بر افزایش مبلغ یارانه نقدی در سال جدید به گوش می رسد. یارانه نقدی بعضی از دهک ها 300 و تعدادی 400 هزار تومان است .قرار است فرمول پرداخت یارانه نقدی تغییر کند. بر این اساس، صدک جاگزین دهک و شمار یارانه‌بگیران بیشتر خواهد شد. هرچند زمان اجرای این طرح مشخص نیست.

یارانه 3 میلیونی شب یلدا برای این افراد واریز می‌شود | جزییات یارانه یلدایی

به گزارش شمانیوز؛ حجت‌الاسلام «محمد باقری» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ به انتقاد از نظام یارانه پرداخت و اشاره کرد سیستم هدفمندی یارانه‌ها نیازمند تغییر و تحول است.

تجربه بشری در همه جوامع نشان می‌دهد که پرداخت  یارانه نقدی  ، به شدت مسئله ساز است. اولا یکی از پیامدهای منفی این موضوع این است که «اخلاق کار» راخراب می‌کند. ایراد دیگر این است که باعث می‌شود منافع منحرف شود؛ یعنی برخی منافع که باید صرف «اشتغالزایی» و «سرمایه گذاری» در کشور شود، صرف این می‌شود که مردم با آن پیاز و سیب زمینی بخرند. این در حالی است که بسیاری از افرادی که یارانه می‌گیرند، اصلا استحقاق دریافت یارانه را ندارند و بسیاری از افرادی که استحقاق دارند نیز حذف می‌شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: «۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها تعیین شده، اما مشخص نیست این موضوع در کدام یک از سرفصل‌های بودجه آمده است؛ منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها به صورت شفاف ارائه نشده و مشخص نیست که قرار است از کجا تأمین شود. من معتقدم اگر ما می‌خواهیم هدفمندی یارانه‌ها را محقق کنیم، با ۳۰۰ هزار تومان محقق نخواهد شد بلکه باید یارانه را بیش از ۲ تا ۳ میلیون تومان تعیین کنیم تا به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز کمک‌های خوبی شود.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied