شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی | هواشناسی امروز

زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور

سامانه بارشی جدید از روز جمعه (۱ دی)‌ در کشور پدیدار می‌شود. پیش از آن، در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به شرایط جوی روزهای آرامی را سپری خواهیم کرد.

زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش شمانیوز: به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز، سه‌شنبه (۲۸ آذر) نوار شمالی کشور برخلاف روزهای قبل، جوی آرام و پایدار را سپری می‌کند. کبری رفیعی به همشهری گفت: «در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) در ارتفاعات مناطقی از جنوب، جنوب شرق و شرق کشور افزایش ابر را پیش‌بینی می‌کنیم.»

او تاکید کرد: «ورود سامانه بارشی جدید به کشور را از روز جمعه(۱ دی) به تدریج از غرب کشور شروع می‌شود و مناطقی از شمال غرب و غرب را در برخواهد گرفت. همچنین ارتفاعات البرزی مرکزی هم تحت‌تاثیر سامانه بارشی جدید قرار می‌گیرد.»

آلودگی تا پایان هفته

سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد را از امروز، سه‌شنبه تا جمعه برای آلودگی هوا در برخی از شهرها صادر کرده است. کارشناس سازمان هواشناسی با تایید این موضوع گفت: «سه‌شنبه شهرهایی مانند تهران، اراک، اصفهان، یزد و اهواز با غلظت آلاینده‌ها مواجه هستند و در روز چهارشنبه سمنان و مشهد هم به شهرهای با آلودگی هوا اضافه می‌شوند.»

رفیعی عنوان کرد: «روز پنجشنبه نیز میزان غلظت آلاینده‌ها در شهرهایی مانند تهران، اراک، سمنان، اهواز، مشهد، اصفهان، یزد و تبریز افزایشی خواهد بود. همچنین در روز جمعه و پیش از ورود سامانه بارشی جدید آلودگی هوا در این شهرها ادامه خواهد داشت.»

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: «شاخص آلودگی هوا برای گروه‌های حساس، ناسالم است و توصیه می‌شود مردم از تردد غیرضروری در شهر پرهیز کنند.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied