شمانیوز
شما نیوز

لازانیا | راز خوشمزگی لازانیا

راز خوشمزه شدن لازانیا لو رفت | با این ترفند ها یک لازانیا معرکه درست کن

در این مقاله قصد داریم به شما رازهای خوشمزه شدن لازانیا غذای محبوب بین المللی را آموزش دهیم.

راز خوشمزه شدن لازانیا لو رفت | با این ترفند ها یک لازانیا معرکه درست کن

به گزارش شمانیوز : لازانیا یک نوع غذای ایتالیایی است. این غذا بسیار محبوب و خوشمزه است. لازانیا را با روش های مختلف و رسپی های متنوع درست میکنند. این غذا بسیار لذیذ است و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اگر میخواهید از راز های خوشمزگی لازانیا بهرمند شوید همراه ما باشید. 

 

نکته طلایی برای پخت لازانیا داخل  فر

تا حد امکان مواد میانی لازانیا را با کمترین مقدار روغن تهیه کنید. همچنین اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می کنید، گوشت بدون چربی و یا کم چربی را انتخاب کنید.

پیازی که در تهیه مواد میانی لازانیا به کار می رود، بایستی خیلی ریز خرد شود (می توانید پیاز را رنده کنید).

اگر در مواد میانی لازانیا از رب استفاده می کنید، مقدار آن کم باشد. همچنین همراه آن چند قاشق آب اضافه کنید.

لازانیا را در ظرف نچسب(پیرکس) تهیه کنید. کف و دیواره های ظرف بایستی با کره یا روغن چرب شده و با سس بشامل پوشش داده شود.

روی هر ورق لازانیا، مقدار نازک و کمی مواد گوشتی یا سبزیجات قرار دهید. سپس مقدار کمی پنیر روی هر لایه بریزید.

وقتی لایه ها تمام شد، روی آخرین لایه لازانیا را با سس سفید مخصوص (سس بشامل) و پنیر فراوان کاملا پوشش دهید.

قبل از قرار دادن لازانیا در فر، مقداری آب روی سطح آن اسپری کنید (باعث می شود لازانیای شما خشک نشود).

یک ظرف پیرکس را پر از آب کنید و همراه با آن درون فر قرار دهید (این ترفند مانع از خشک شدن لازانیای شما می شود).

در انتهای پخت، ۲ الی ۳ دقیقه فر را روی حالت گریل قرار داده تا روی لازانیای شما طلایی و خوش رنگ شود.

وقتی لازانیا را از فر خارج کردید، برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا حرارت آن بیفتد و کمی خنک شود، سپس برش داده و سرو کنید (در صورتی که بلافاصله و داغ برش دهید از هم می پاشد).

 

نکات طلایی برای پخت لازانیا بدون فر

همچنین می توانید لازانیا بدون فر را به راحتی تهیه کنید. برای این منظور از تابه دو طرفه استفاده کنید. کف تابه را چرب کرده، سس بشامل بزنید. برای نچسبیدن لازانیا، می توانید یک ردیف سیب زمینی ورقه ای کف تابه بچینید. تابه را روی شعله پخش کن و با حرارت کم قرار داده تا لازانیا کامل پخته شود. لازانیا در فر دست ساز و روی گاز نیز به راحتی تهیه می شود. پخت لازانیا بدون فر بسیار ساده و عالی می باشد و تنها روی لازانیا طلایی نمی شود.

 

نکات طلایی برای سس لازانیا

همان طور که می دانید سس بشامل یکی از اجزای اصلی لازانیا می باشد. اما در دستورهای متنوع و جدید، استفاده از پنیر ریکوتا (پنیری شبیه به پنیر محلی ایرانی) به جای سس بشامل پیشنهاد می شود. این پنیر را می توانید از هایپر مارکت ها تهیه کنید.

برای اینکه پنیر حالت چسبندگی بیشتری داشته و بافت بهتری را ایجاد کند؛ می توانید مقدار برابر پنیر پارمسان و موزارلا را با یک عدد تخم مرغ و مقدار کمی نمک مخلوط کرده و در هر لایه آن را به کار ببرید.

لازانیا

نکات طلایی برای چیدن لایه های لازانیا روی هم

مراحل چیدن لایه های لازانیا، یکی از مهم ترین بخش های تهیه این غذا می باشد. همان طور که گفتیم کف و دیواره های ظرف مورد نظر باید به طور کامل چرب شده و با سس بشامل به خوبی پوشش بگیرد. سپس می توانید شروع به چیدن ورقه های لازانیا کنید. به این صورت که در لایه اول ابتدا ورقه لازانیا قرار دهید. روی ورقه ها را کمی سس بشامل بزنید، بعد کمی پنیر، سپس مواد میانی لازانیا. از ادویه مخصوص لازانیا، به همراه آویشن روی مواد بپاشید. در آخر مجددا کمی پنیر روی مواد بریزید. لایه های بعدی را به همین ترتیب بچینید. (تعداد لایه و ورقه ها بسته به میزان مواد و نفرات می باشد) پس از چیدن تمام لایه ها، روی لایه آخر را سس بشامل ریخته با پنیر کامل پوشش دهید. در این مرحله لازانیای شما آماده قرار گرفتن در فر می باشد. توجه داشته باشید که هر مرحله ادویه مخصوص و آویشن را حتما اضافه کنید. همچنین ریختن سس بشامل روی لایه آخر کمک می کند تا سطح لازانیا خشک نشود و در نتیجه بافت خوبی داشته باشد. ظرف را درون فر که آن را از قبل گرم نموده اید بگذارید. پس از اتمام پخت، برای ۲ الی ۳ دقیقه روی حالت گریل قرار داده تا روی لازانیا طلایی و خوش رنگ شود.

 

تفاوت بین لازانیای خشک و لازانیای پیش پخت

هنگام خرید لازانیا، می توانید لازانیای خشک و یا لازانیای پیش پخت را انتخاب کنید. نحوه پخت لازانیای خشک که روی بسته بندی نوشته شده است و باید آن را در ظرفی حاوی آب، نمک و روغن بجوشانید. اما پس از زمان جوشیدن، ورقه های لازانیا را حتما باید با آب سرد آبکشی کرده و سپس روی پارچه تمیز و یا حوله قرار دهید تا آب آن ها کاملا گرفته شود. اما لازانیای پیش پخت نیازی به جوشاندن ندارد. فقط کافی ست پیش از مصرف آن ها را چند دقیقه در آب ولرم قرار دهید تا نرم و قابل استفاده شوند.

 

نکته ای در مورد مصرف روغن و رب در لازانیا

هنگام طبخ مواد میانی لازانیا، سعی کنید کمترین مقدار روغن را مصرف کنید. اگر مواد بیش از حد چرب باشند، چربی بعد از پخت دور ظرف دیده میشود و غذای شما در نهایت شکل خوبی نخواهد داشت. در مواد میانی لازانیا می توانید سس گوجه و یا رب گوجه فرنگی اضافه کنید. اما در صورت استفاده از رب گوجه فرنگی، بسته به میزان موادتان چند قاشق آب هم اضافه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied