شمانیوز
شما نیوز

شب یلدا | معرفی برنامه صدا و سیما

برنامه صدا و سیما برای شب یلدا چیست ؟ | معرفی برنامه های مختلف صدا و سیما مخصوص شب یلدا

امسال صدا و سیما برای شب یلدا برنامه های متنوعی تدارک دیده است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

برنامه صدا و سیما برای شب یلدا چیست ؟ | معرفی برنامه های  مختلف صدا و سیما مخصوص شب یلدا

به گزارش شمانیوز : هرساله صدا و سیما برای شب یلدا برنامه های خاصی تدارک می بیند. اما امسال برلی شب یلدا صدا و سیما برنامه ویژه تری دارد. حتی برای شبکه از حضور حسن ریوندی تاکید شده است. در ادامه به معرفی برنامه های صدا و سیما برای شب یدا می پردازیم. 

 

 

برنامه شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه یک

شبکه یک سیما به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۲؛ طولانی ترین شب سال و آخرین شب از پاییز ۱۴۰۲ ویژه برنامه «ایران دوست داشتنی» را روی آنتن می برد.

«ایران دوست داشتنی» به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد با حضور اقوام ایرانی و پرداختن به آداب و رسوم شب چله در قومیت های گوناگون ایرانی با حضور ۳۵۰ نفر تماشاچی در استودیو و تهیه مسابقه برای حاضرین چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می شود.

برنامه موسیقیایی «کرشمه» به تهیه کنندگی علی اسکندری در سه قسمت طی مدت سه شب از موسیقی آوایی و سنتی استان مازندران، آذربایجان شرقی و … روزهای سه شنبه ۲۸ آذرماه تا پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن می رود.

 

ساعت پخش

برنامه شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه یک پنج شنبه شب از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۴۵ نیز پخش خواهد شد.

 

برنامه شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه سه

برنامه شب یلدا در سال ۱۴۰۲ در شبکه سه به نام شب یلدا با اجرای ایمان قیاسی و یوسف تیموری برای سه شب از چهارشنبه ۲۹ آذر تا جمعه ۱ دی روی آنتن می رود. پوریا ملک‌آبادی تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگویی با تسنیم از اجرای ایمان قیاسی و یوسف تیموری در این برنامه تلویزیونی خبر داد و همچنین سه شب ویژه‌ای که تدارک ویژه‌ای داده شده است.

سال گذشته برنامه «خودمونی» با اجرای مهران رجبی ویژه شبکه سه سیما شد و امسال قرار است گروه «قهرمان» ویژه برنامه‌ای را در شب یلدا تدارک ببینند که البته این بار نام این برنامه «یلدا» است و به صورت مستقل و ویژه از امشب به مدت سه شب روی آنتن خواهد بود.

 شب یلدا

ساعت پخش برنامه شب یلدای شبکه ۳

ویژه‌برنامه «یلدا» در سه شب؛ سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذرماه، از شبکه سه سیما پخش می شود. در این ویژه برنامه که به صورت زنده از ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می‌رود میهمانان ویژه و محبوب، استندآپ کمدی و استودیوی موسیقی برقرار است.

 

برنامه های تلویزیونی شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه دو

در شبکه دو علی مشهدی و حسن اسماعیل‌پور روی آنتن آمدند و هنوز مشخص نیست که امسال این شبکه تلویزیونی چه تدارکی دیده است. همچنین «سیدخندان» و «مداربسته» در شب یلدا برای مخاطبان خود، لحظات شادی رقم خواهند زد

عوامل تولید و دست‌اندرکاران برنامه «صبحانه ایرانی» به مناسبت شب یلدا ویژه برنامه‌ زنده «یلدای ایرانی» را از ساعت ۱۹ تا ۱ بامداد با حضور مهمانان مختلف و آیتم‌های متنوع و جذاب به روی آنتن خواهند برد و به استقبال بلندترین شب سال خواهند رفت.

«سیدخندان» برنامه ای شاد و طنازانه با محتوای مسابقه، استند آپ با حضور تماشاگران در استودیو به مناسبت شب یلدا به روی آنتن خواهد رفت.

مجله شبانگاهی «مدار بسته» در دو بخش استودیویی و آیتمی لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان به ارمغان می‌ آورد. این برنامه با توجه به مناسبت شب یلدا به این موضوع منعطف خواهد شد.

دو قسمت هم از خلاصه برنامه های «صبح جمعه» و «عصر جمعه» در ساعات ۹ و ۱۷:۳۰ پخش می شود

.برنامه «شادونه» ویژه یلدا نیز از ساعت ۱۴:۳۰ روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه و دو قسمت ویژه یلدایی برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» نیز در روزهای پنجشنبه و‌ جمعه ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می رود

 

برنامه های شبکه نسیم در شب یلدا ۱۴۰۲

شبکه پنج سیما که این روزها به عنوان شبکه تهران شناخته می‌شود هنوز مشخص نیست که برنامه‌ای را به طور مستقل ویژه شب یلدا روی آنتن خواهند برد و یا در قالب دیگر برنامه‌های پربیننده خود تدارک می‌بینند.

شبکه نسیم امسال شب یلدا ۱۴۰۲ چند برنامه مفرح را به نمایش می گذارد. امسال به نظر می‌رسد «نسیمی‌شو» محور و برنامه اصلی شبکه نسیم باشد. پرهام عمرانی طراح، تهیه‌کننده و مجری این برنامه تلویزیونی به خبرنگار تسنیم گفته بود: ما قرار است پنجشنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته روی آنتن باشیم که از شب یلدا شروع‌ خواهیم کرد. برای طولانی‌ترین شب سال هم یک تدارک ویژه داریم که یک میهمانی خانوادگی شبکه نسیم خواهد بود. همچنین ویژه برنامه «بگو بخند» که با تغییراتی افتتاحیه خودش را در شب یلدا خواهد داشت و همچنین «خوش نمک» با یک شکل جدیدی در طولانی‌ترین شب سال به آنتن خواهد رسید . او در پاسخ به این سؤال که آیا «جناب خان» یا عوامل برنامه‌هایی همچون «خندوانه» میهمان این برنامه خواهند شد، خاطرنشان کرد: هرچیزی امکان دارد و هر میهمانی پایش به این برنامه باز شود. الان در حال مذاکره‌ایم و اصلاً مأموریت ذاتی این برنامه دعوت از عوامل برنامه‌های شبکه نسیم چه قبل و چه در حال حاضر است.

 

ساعت پخش برنامه نسیمی شو

«نسیمی‌شو» پنجشنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته قرار است در ۵۰ دقیقه ساعت ۱۹:۳۰ میهمان خانه‌های مردم شود.

ویژه برنامه یلدایی «نسیم آوا» با دکوری متفاوت در فضای سنتی به تهیه کنندگی و اجرای محمد رضا محبی پنجشنبه و جمعه این هفته ساعت ۱۹ از شبکه نسیم پخش می شود. در این برنامه حامد محضر نیا، مجتبی کبیری، محمد حشمتی و خواننده های اقوام و نواحی حضور خواهند داشت.

 

برنامه های تلویزیونی شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه آی فیلم

شبکه آی‌فیلم با برنامه «ترنج و انار» در شب یلدای ۱۴۰۲ مهمان خانه های ایرانی ها خواهد بود. «ترنج و انار»، ویژه برنامه شب یلدا شبکه آی فیلم که با محوریت زبان و ادب فارسی و آداب و رسوم کهن ایران تولید می‌شود، با اجرای مجریان ایرانی، افغانستانی و تاجیکستانی (امیر الهامی مجری ایرانی، نادیا پروانی مجرى افغانستانی و قندیل حکیم مجری تاجیکستانی) همراه است. در این برنامه خوانندگانی از ایران، تاجیکستان و افغانستان نیز حضور دارند و شاهنامه ‎خوانی، نمایش رو حوضی و سیاه بازی از جمله آیتم‌های آن است که برخی از آنها در تاجیکستان ضبط شده است.اجرای استندآپ کمدی توسط استعدادهایی که با «ترنج و انار» معرفی می‌شوند، از دیگر بخش‌های برنامه است.

 

زمان پخش برنامه ترنج و انار

ویژه برنامه شب یلدای «ترنج و انار» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر تاجیک ۳۰ آذر ماه از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

 

برنامه شبکه جام‌جم در شب یلدا

شبکه جام‌جم برای شب یلدا ویژه برنامه های خاصی را تدارک دیده است. این شبکه تلویزیونی از مخاطبین خود دعوت کرده ویدیوهایی کوتاه، از سخنان بزرگترها و یا گفت‌وگوی کودکان و نوجوانان با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، برای پخش در ویژه برنامه یلدایی شبکه ارسال کنند. شیرین‌ترین خاطره پدربزرگ، مادربزرگ از نوه؛ ماجرای آخرین باری که از ته دل خنده‌اید؛ خاطره بهترین سفری که به یکی از مناطق ایران رفته‌اید؛ بهترین هدیه‌ای که در زندگی از خدا گرفته‌اید؛ یک خاطره جالب و جذاب از معلم، پلیس یا پرستار و بهترین و جذاب ترین قصه‌ای که شنیده‌اید؛ از موضوعات مطرح شده در این پویش است. علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۵ دی‌ماه برای شبکه جام‌جم به نشانی‌های شماره شبکه‌های اجتماعی ۹۱۰۸۹۹۳۹۳۴ ۹۸، ایمیل امور مخاطبان mokhatab@jjtvn.ir و instagram.com/jjtvnirib ارسال کنند.

 

برنامه شب یلدا شبکه چهار

برنامه های تلویزیونی شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه چهار : «چاووش» شبکه چهار میزبان مهمانانی از کشورهای همسایه و اقوام نواحی مختلف ایران است

برنامه شبانگاهی «چاووش» برای شب یلدا ۱۴۰۲ تدارک ویژه دیده است. این برنامه از ساعت ۲۱ تا ۲۴ به روی آنتن می رود. محوریت این برنامه گفتگو در همراهی با کشورهای هم فرهنگ و اقوام ایرانی خواهد بود و مهمان هایی از کشورهای همسایه و اقوام و نواحی ایران در «چاووش» حضور خواهند داشت.
مهمانان برنامه در حوزه های فرهنگ مردم و مشترکات آیینی گفتگو خواهند کرد و کلیپ هایی در مورد تنوع فرهنگی پخش می شود. مروری بر موسیقی فلسطین، ایین اقوام و نقش زنان در پاسداشت آیین ها، بازنمایی آیین شب چله در اقوام مختلف ایران و…. از بخش های این برنامه خواهد بود.
همچنین با توجه به اتمام این برنامه عملکرد «چاووش» نیز در مرور می شود.

 

برنامه های تلویزیونی شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه تهران

برنامه «در شهر» گزارش های مردمی از سطح شهر با موضوع شب یلدا، بازار شب یلدا و با محوریت آداب و رسوم و سنت عیادت از بیماران و سالمندان و تاکید بر سنت های حسنه ایرانی را پخش می کند.

برنامه «به خانه برمی گردیم» متناسب با این آیین باستانی با بخش های حافط خوانی، اجرای موسیقی و با حضور کارشناسان حوزه خانواده، عصر پنجشنبه در ساعات منتهی به شب یلدا پخش می شود.

«آشپزی با مامان» ویژه شب یلدا با محوریت پاسداشت آئین ایرانی و فرهنگی این شب با دعوت از مهمانان و هنرمندان و همچنین پخش پلی بک های شاد و متنوع و مرتبط به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

ویژه برنامه صبحگاهی «سلام تهران» با انعطاف به این موضوع با حضور مهمانان و کارشناسان و پخش میان برنامه ها این آیین را پاس خواهد داشت.
شبکه آموزش جشن شب یلدا را در کنار دانش آموزان یک مدرسه شبانه روزی برگزار می کند

 

برنامه شب یلدا شبکه آموزش

برنامه های تلویزیونی شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه آموزش به تهیه کنندگی و کارگردانی شهرام قدیری و با اجرای احمدرضا موسوی و سیاوش قاسمی روی آنتن می رود.

در این برنامه علاوه بر پخش قطعه های شاد موسیقی، از هنرمندانی همچون شهرزاد عبدالمجید و لیلا بوشهری دعوت شده تا در شب یلدا و در کنار مردم از زیبایی 

های این شب خاطره انگیز سخن بگویند.

عروسک «ننه سرما» و «فینگیل» و بازیگران کودک برنامه نمایشی «یکی بود یکی نبود» با اجرای نمایش شاد و مفرح با حال و هوای یلدا شبی به یادماندنی را خواهند ساخت.

وِیژه برنامه یلدای شبکه آموزش به همت تامین برنامه شبکه آموزش سیما، ۳۰ آذر ماه از ساعت ۲۱ تا ۲۳ از این شبکه پخش خواهد شد.
شب یلدا در شبکه قرآن و معارف از بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) یلدایی تر می شود

 

برنامه های تلویزیونی شب یلدا ۱۴۰۲ شبکه قرآن و معارف سیما

شبکه قرآن و معارف سیما با تدارک ویژه برنامه شب یلدا از بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) مهمان خانه های بینندگان عزیز خواهد بود.
این برنامه با حضور جمعی از شعرا و اساتید قرآنی، مداحان اهل بیت و خانواده معظم شهدا، لحظات شاد و عرفانی را در طولانی ترین شب سال رقم خواهد زد.
ویژه برنامه شب یلدا شبکه قرآن و معارف سیما پنجشنبه ۳۰ آذر بعد از اذان گاهی مغرب تا ساعت ۲۲ به صورت زنده از بارگاه نورانی امام مهربانی ها در مشهد مقدس و پس از آن تا ساعت ۲۳ از کربلای معلی پخش می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied