شمانیوز
شما نیوز

کیک خرمالو

طرز تهیه کیک خرمالو برای امشب | برای یلدا سریع این کیک رو درست کن

کیک های پاییزی مثل کیک خرمالو و یا کیک کدو حلوایی یکی از کیک های بسیار محبوب و خوشمزه در این فصل است. شمال می توانید به دلخواه این کیک خوشمزه را با گردو یا بدون گردو تهیه کنید.

طرز تهیه کیک خرمالو برای امشب  |  برای یلدا سریع این کیک رو درست کن

به گزارش شما نیوز؛ از خرمالو های رسیده و تازه استفاده کنید تا طعم خوبی داشته باشد و برای تزیین می توانید از پودر قند یا اسلایس های خرمالو تزیین کنید. 

مواد لازم

پوره خرمالو ۳ عدد
آرد ۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
وانیل ۱ ق چای خوری
نمک ۱/۲ ق چای خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا لیوان دسته درا فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. برای پخت بدون فر باید شعله پخش کن را روی شعله گاز قرار دهید و یک قابلمه بزرگتر از قالب اصلی کیک روی گاز قرار دهید و یک شی فلزی به عنوان پایه داخل قابلمه قرار دهید می توانید از قالب فلری شیرینی یا الک استفاده کنید تا باعث ایجاد یک سطح بین کف قابلمه و کف قالب شود و بعد درب قابلمه دمکنی قرار دهید و با حرارت متوسط برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

خرمالو ها را بشورید و گوشت آن را جدا کنید و پوره کنید. تخم مرغ را شکسته و به همراه شکر و وانیل بزنید تا کرمی رنگ شود و بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و بعد پوره خرمالو را اضافه کنید و هم بزنید سپس روغن را اضافه کنید و در انتها نوبت اضافه کردن ترکیب آرد و بیکینگ پودر الک شده می باشد و به دلخواه می توانید در این مرحله کمی گردو اضافه کنید.

 

مرحله سوم: پخت کیک خرمالو در قابلمه

قالب کیک مورد نظر را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید در صورتی که قالب شما گرد ساده است ولی اگر میان تهی است باید با روغن جامد چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود سپس داخل قابلمه قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد زمانی که با خلال دندان چک کردید پخته بود از قالب جدا کنید و به دلخواه با سس کاراملی و اسلایس خرمالو تزیین کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied