شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان | بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان 1403

سازمان برنامه و بودجه کشور خبرهای جدیدی درباره حقوق بازنشستگان 1403 ارائه داده است.

حقوق بازنشستگان | خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان 1403

به گزارش شمانیوز : حقوق بازنشستگان یک موضوع پر بحث در ایران است. حقوق بازنشستگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دولتها همراه به دنبال تلاش برای رفاه بازنشستگان و افزایش حقوق آنان است. در ادامه جدیدترین خبر درباره حقوق بازنشستگان را میخوانید.

 

عیدی جدید دولت برای بازنشستگان در راه  است

 سازمان برنامه و بودجه کشور از اضافه شدن منابع مربوط به متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ خبر داد.

هفته گذشته مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کرد که دلیل اصلی آن عدم توجه به اجرای مصوبه مجلس در متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ بود. ساعاتی پیش داود منظور، رییس سازمان بودجه از اصلاح بودجه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس در خصوص بخش اول لایحه بودجه که ارائه شده بود؛ نظراتی داشتند که نهایتاً جمع‌بندی مجلس این شد که به لایحه دولت رای داده نشود. مهم‌ترین دغدغه نمایندگان مجلس در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود که تاکید کردیم مسئله هزینه‌ها و انواع پرداخت‌ها که شامل بازنشستگان، اصناف و اقشار، هزینه‌های جاری، هزینه‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای و… مربوط به بخش دوم لایحه بودجه است. اصرار نمایندگان مجلس این بود که موضوع اعتبارات مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان حتماً در لایحه به صورت صریح آورده شود که به این موضوع عمل کردیم و در بخش اول لایحه بودجه اضافه شد.

احد آزادی‌خواه، هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ هفته گذشته درباره دلیل رد کلیات بودجه ۱۴۰۳ گفته بود: ۲/۵ میلیون بازنشسته لشکری و کشوری در کشور داریم که منتظر اجرای مصوبه مجلس در برنامه هفتم درباره متناسب سازی حقوق هستند و چنین چیزی در لایحه بودجه دیده نشده بود لذا مجلس احساس کرد که با این لایحه حق بازنشستگان ضایع می شود به همین دلیل قاطعانه ایستادیم البته در جلسات کمیسیون تلفیق مفصل درباره این موارد صحبت کردیم بلکه دولت بپذیرد و جبران کند اما باز هم این اتفاق رخ نداد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied