شمانیوز
شما نیوز

با توجه به عملکرد مثبت و درخشان چادرملور مشخص شد

شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی کچاد در راستای اهداف شعار سال

شرکت معدنی - صنعتی چادرملو به اذعان رئیس سازمان بورس و فعالان بازار سرمایه یکی از شفاف‌ترین عملکردهای اجرایی را دارد و کچاد از فعال‌ترین نمادهای بورس کالاست که علیرغم چالش‌های فراورری صنعت کشور با برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های گسترده در راستای اهداف شعار سال و سودهای حاصل از عملکرد خوب توانسته است ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی را رقم بزند.

شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی کچاد در راستای اهداف شعار سال

به گزارش شمانیوز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که به‌دنبال تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری در افزایش تولید است،  در سال جاری با وجود محدودیت‌های اعمال شده ناشی از کمبود زیرساخت‌ها، موفق شد با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه، عملکرد مثبتی نسبت به سال گذشته را رقم بزند. 

کچاد که در نیمه نخست سال مالی جاری با درآمد مناسب 270 هزار و 706 میلیارد ریالی خود رکورد قابل توجهی به ثبت رساند، در 6 ماهه اول ۱۴۰۲ بالغ بر60 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در طرح های توسعه انجام داده است که برابر با کل سال 1401 بوده است. 

ضمن اینکه این شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات ، آورده نقدی سهامداران و سود انباشته را جهت تامین بخشی از مخارج طرح های توسعه ، جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه گذاری ها و افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر را در دستور کار دارد.  

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 8 ماهه امسال با درآمد جذاب 373 هزار میلیارد ریال، درآمد چشمگیری ثبت کرد. این میزان در آمد نسبت به مدت مشابه سال 1401 که حدود 275 هزارو میلیارد ریال بوده است بیانگر رشد 36 درصدی درآمد این شرکت خوشنام بازار سرمایه می باشد. 

این درحالی است که حدود 50 هزار میلیارد ریال این درآمد، تنها در آبان 1402 محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال 1401 از رشد 32 درصدی برخوردار بوده است. 

"کچاد" در دوره 8 ماهه امسال با وجود اعمال محدودیت های ناشی از کمبود انرژی، توانسته است بیش از 11 میلیون و 106 هزار تن انواع محصولات زنجیره فولاد تولید کند تا علاوه بر تضمین سود دهی سهامدران، نقش ارزنده خود را در رشد اقتصادی کشور ایفا نماید. 

مهمترین اولویت چادرملو تامین پایدار مواد اولیه است. مجموعه عملکرد چادرملو بر حفظ جایگاه قابل اعتماد فعلی در بازار سرمایه و سودآوری مطلوب بنیان گذاشته شده است، بر این اساس نماد کچاد هم‌اکنون در ردیف ۱۰ شرکت برتر بازار سرمایه قرار دارد. 

چادرملو به‌منظور رسیدن به این هدف در حال اکتشاف و آماده‌سازی انومالی‌های در اختیار و شناسایی پهنه‌های جدید سنگ آهن است. مدیریت و مجموعه این شرکت بزرگ صنعتی در تلاش است تا با اعمال مدیریت صحیح درآمد-هزینه و افزایش بهره‌وری تولید، نسبت به سال گذشته عملکرد قابل قبولی را به ثبت برساند. به طوریکه در 8 ماهه نخست امسال با درآمد 373 هزار میلیارد ریالی نسبت به مدت مشابه سال 1401 که حدود 275 هزار میلیارد ریال بوده است 36 درصد رشد به ثبت رساند. 

شرکت معدنی- صنعتی چادرملو، با جدیت تمام به‌دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌ای است و در حال حاضر ۳۵ طرح زنجیره فولاد و طرح‌های زیربنایی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورو را در دستور کار دارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied