شمانیوز
شما نیوز

سود سهام عدالت | سهام عدالت متوفیان

جزئیات سهام عدالت نوزادان منتشر شد | از اینجا ثبت نام کنید

در راستای تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت موظف به واگذاری سهام به متولدین جدید و نوزادان کرده تا نسل جوان در آینده پشتوانه مالی مناسبی برای زندگی داشته باشند.

جزئیات سهام عدالت نوزادان منتشر شد |  از اینجا ثبت نام کنید

به گزارش شمانیوز؛ بورس اوراق بهادار تهران، با تأسیس در سال دهه شصت میلادی به عنوان اولین بورس اوراق بهادار در خاورمیانه تاریخچه‌ای مهم در بازار مالی ایران دارد. این بورس در آغاز با دارایی‌های مالی محدودی آغاز کرد، اما در طول سال‌ها توسعه یافت و تبدیل به یک بازار بزرگ اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری در ایران شد. این نهاد به مرور زمان با توسعه‌ی اقتصادی کشور و تغییرات سیاسی، شاهد افزایش فعالیت‌ها و تغییرات در قوانین و مقررات بازار مالی شد. بورس تهران اکنون یکی از مهم‌ترین نقاط دسترسی به سرمایه‌گذاری در ایران و یکی از بازارهای سرمایه معتبر در منطقه خاورمیانه است.

به گفته مشاور رئیس سازمان بورس وزارت اقتصاد و دارایی برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد باید مبلغی را جهت سرمایه گذاری در صندوقهای سهامی قابل معامله (ETF) اختصاص دهد که این مطلب به اشتباه این گونه برداشت شده که این سهام همان سهام عدالت.

چطور ثبت نام کنیم؟

والدین نوزادان باید از طریق ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و تکمیل مراحل پیش بینی شده اقدام به دریافت سهام برای نوزادان خود کنند دریافت کد سجام برای نوزادان از سوی والدین جزو شرایط ثبت نام سهام دولتی برای نوزادان است.

پست بانک ایران و بانک ملی ایران

بانک های ملی و پست بانک هم به عنوان بانک های عامل برای واریز وجه به حساب نوزادان تعیین شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied