شمانیوز
شما نیوز

غذا شمالی | بادمجان شکم پر

طرز درست کردن یک غذای خوشمزه شمالی | درست کردن یک بادمجان شکم گوجه خوشمزه

طرز درست کردن یک غذای خوشمزه شمالی | درست کردن یک بادمجان شکم گوجه خوشمزه

طرز درست کردن درست کردن یک غذای خوشمزه و عالی و بینظیر شمالی آموزش این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز : گوجه و بادمجان شکم پر یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک غذای فوق العاده در خانه می باشد. این غذا شمالی می باشد و به همراه ریحان و فلفل سبز فوق العاده خوشمزه و لذیذ می شود. شما می توانید این غذای خوشمزه را به همراه برنج سرو کنید. برای تهیه این غذا می توانید از بادمجان های دلمه ی یا کشیده استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه گوجه و بادمجان شکم پر

بادمجان ۳ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۳ حبه

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

رب انار ۱ ق غذا خوری

رب آلوچه ۱ ق غذا خوری

رب نارنج ۱ ق چای خوری

گوجه فرنگی ۴ عدد

سبزی معطر (جعفری، گشنیز، چوچاق) ۲ ق غذا خوری به دلخواه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول : آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را خوب بشورید و می توانید به دلخواه پوست بگیرید و یا با همان پوست این غذا را تهیه کنید و یا می توانید به صورت راه راه یک لایه پوست بگیرید و یک لایه نگیرید تا ظاهر مجلسی تری داشته باشید. بادمجان را از وسط شکاف دهید و کل بادمجان را به نمک آغشته کنید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس داخل یک تابه سرخ کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید، داخل یک تابه کمی روغن ریخته و پیاز را به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: افزودن رب ها

در ادامه رب ها را به همراه سبزی معطر اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا رنگ رب باز شود. سپس نصف لیوان آب بریزید و بگذارید تا گوشت پخته و سس غلیظ شود. ترشی این غذا به ذائقه شما بستگی دارد می توانید از ترکیب رب انار و شکر استفاده کنید و مزه غذا را ملس کنید.

مرحله چهارم: پخت گوجه و بادمجان شکم پر به روش شمالی

داخل گوجه فرنگی ها را کمی خالی کنید و گوشت گوجه را به مواد گوشتی اضافه کنید و هم بزنید. حالا وقتی سس غلیظ شد داخل گوجه و بادمجان را پر کنید و کمی از سس نگه دارید. گوجه و بادمجان را کف تابه چیده و کمی از سس اضافه کنید و درب تابه را نیمه باز قرار دهید و بگذارید تا بادمجان و گوجه نرم شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی