شمانیوز
شما نیوز

سمبوسه | سمبوسه بندری

طرز درست کردن یک سمبوسه خوشمزه بندری

آموزش این سمبوسه خوشمزه بندری را از دست ندهید.

طرز درست کردن یک سمبوسه خوشمزه بندری

به گزارش شمانیوز : سمبوسه بندری یکی از انواع سمبوسه ها می باشد که بسیار خوشمزه و تند و تیز است و شما می توانید به راحتی در خانه با نون لواش تهیه کنید. سمبوسه بندری را می توانید بدون گوشت چرخ کرده تهیه کنید که بسیار با صرفه می باشد و طعم و مزه خوبی دارد و برای مهمانی و مجالس گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید آن را با سس دلخواه یا سس فلفلی تند سرو کنید. سمبوسه بندری را می توان یکی از غذا های سالم ایرانی دانست و  شما می توانید با فر و بدون فر در روغن سرخ کنید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه بندری

سیب زمینی ۴ عدد

پیازچه ۱ دسته

جعفری ۱ دسته

فلفل قرمز ۱ ق چای خوری

فلفل سیاه ۱/۲ ق چای خوری

زردچوبه ۱ ق چای خوری

نان لواش ۱ بسته

روغن به مقدار لازم

مرحله اول: پخت سیب زمینی

 

برای تهیه سمبوسه باید سیب زمینی را بشورید و به همراه ۱ ق چای خوری نمک و ۲ لیوان آب را داخل قابلمه بریزید مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بگذارید تا سیب زمینی ها کامل پخته شو و بعد سیب زمینی را پوست بگیرید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

 

سیب زمینی را بعد از خنک شدن باید بکوبید که می توانید به دلخواه از پوره کن دستی یا برقی و یا گوشتکوب استفاده کنید. پیازچه و جعفری را بشورید و خشک کنید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و در ادامه تمام ادویه ها را به همراه نمک اضافه کنید و خوب میکس کنید.

مرحله سوم: پیچیدن سمبوسه

 

در ادامه نان لواش تازه و نرم را به صورت نواری برش بزنید. ابتدا ار برش کمی از مواد سمبوسه بندری قرار دهید و بعد به صورت مثلثی تا کنید و یا می توانید نان را مثل پاکت کنید و مقداری از مواد سمبوسه قرار دهید و خوب فیکس کنید تا در هنگام سرخ شده از نان خارج شود نشود.

مرحله چهارم: سرخ کردن سمبوسه

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سمبوسه ها را دانه دانه داخل تابه قرار دهید و خوب سرخ کنید تا طلایی شود و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بعد با سس دلخواه خود سرو کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied