شمانیوز
شما نیوز

کیک | کیک موکا

طرز درست کردن کیک موکا خوشمزه و عالی

طرز درست کردن کیک موکا خوشمزه و عالی

طرز درست کردن یک کیک موکا خوشمزه و عالی در این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

کیک ها و شیرینی ها در هر طعم و مزه ی که تهیه شوند بسیار جذاب هستند مخصوصا این کیک برای کسانی که طعم نسکافه و قهوه را دوست دارند و با افزودن کمی گردو طعم عالی به خودش می گیرد. شما می توانید کیک موکا گردویی را برای دورهمی ها خود به همراه یک لیوان چای یا قهوه سرو کنید. این کیک خوشمزه را به همراه یک سس شکلاتی بی نظیر به شما یاد خواهیم داد که این سس را می توانید برای کیک های دیگر نیز تهیه کنید.

مواد لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
آرد ۱.۵ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
شیر داغ ۱ پیمانه
گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
پودر قهوه ۱ ق غذا خوری
نسکافه ۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی
پودر کاکائو ۱/۸ لیوان
شکر ۲ الی ۳ ق غذا خوری
نمک ۱ پنس
شیر ۱/۴ لیوان
نمک ۱ پنس
کره ۱۰ گرم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک یک پیمانه شیرینی پزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید پودر کاکائو قهوه و نسکافه را داخل یک لیوان یا کاسه ریخته و با شیر داغ خوب هم بزنید و حل کنید و کنار قرار دهید تا خنک شود. تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و به همراه وانیل و شکر برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و سبک شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

 

در ادامه روغن مایع و مخلوط پودر کاکائو را که در شیر حل کردید اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم ترکیب کنید و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد مخلوط شود و در انتها گردو را نیز اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: تهیه کیک موکا گردویی

قالب با قطر ۲۲ سانت را چرب و آردپاشی کنید و مواد را در قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و زمانی که کیک را با خلال دندان چک کردید و تمیز بیرون آمد یعنی کیک آماده است حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد سپس از قالب خارج کنید و روی دیس مورد نظر قرار دهید و برای تهیه سس شکلاتی باید همه مواد گفته شده را بجز کره مخلوط کنید و روی شعله کم قرار دهید و تا مخلوط شود و نیازی به جوشیدن مواد نیز در انتها کره را اضافه کنید و روی کیک بریزید و با پودر نارگیل پسته سرو کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی