شمانیوز
شما نیوز

اکبر عبدی | پدر مادر اکبر عبدی

عکس دیده نشده از اکبر عبدی در کنار پدر و مادرش

اکبر عبدی بازیگر ایرانی در کنار مادر پدرش در ادامه مشاهده خواهید کرد.

عکس دیده نشده از اکبر عبدی در کنار پدر و مادرش

به گزارش شمانیوز : اکبر عبدی آقاباقر بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 4 شهریور سال 1339 در شهر تهران است او نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دارد. پدر او اهل اردبیل و مادرش تهرانی است. او یک خواهر و 4 برادر دارد که یکی از برادرانش در جنگ ایران و عرق شهید شده است.

اکبر عبدی

او سال 1358 مدرک دیپلم را گرفت و با نمایش های آماتوری فعالیت هنری اش را شروع کرد و در سال 1362 به تلویزیون رفت و تا به حال در نقش های مختلف نقش آفرینی کرده است. او اصلاتا اهل روستای آقاباقر در اردبیل است.

اکبر عبدی بیشتر در نقش های کمی بازی کرده است و بسیار موفق بوده است. از بازی های خوب او می توان به سریال باز مدرسم دیر شد که بسیار خاطره انگیز است.

اکبر عبدی به دلیل فیزیک بدنی خاص و چهره ای که دارد، امکان گریم شدید و ساخت چهره های گوناگون، مانند زنان و نوجوانان را دارد و حتی در نقش پیرزن هم بازی کرده است و از عهده این نقش ها به خوبی برآمده است.

از بازی های به یاد ماندنی او می توان فیلم های هنرپیشه به کارگردانی محسن مخملباف و آدم برفی به کارگردانی داود میرباقری اشاره کرد.

او در نیمه دوم هفتاد در سکوت سینمایی سپری کرد و همین باعث شد که محبوبیت و شهرت او بسیار کم شود. با وجود اینکه در سال 1380 به دلیل بازی در فلم نان عشق و موتور 1000 نامزد جایزه شد ولی بسیاری معتقد هستند که او از دوران اوجش فاصله گرفته است.

او در سال 1390 مهمان برنامه پارک ملت بود و در این برنامه از دستمزدهای بازی اش در فیلم سینمایی اخراجی ها گله کرد و محمدرضا شریفی نیا را پول دوست خواند.

او سه بار در نقش یک زن بازی کرده است. برای اولین بار در فیلم خواب زده ها بود که نقش یک زن را بازی کرد. سپس در فیلم آدم برفی و خوابم می اد برای سومین بار نقش یک زن را بازی کرد. در فیلم خوابم می آد نقش دو زن را بازی کرد.

در سال ۱۳۹۴ رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که اکبر عبدی با خرید خانه‌ای در آلانیا تصمیم گرفته‌است که مابقی عمر خود را در این شهر بگذراند. وی طی مصاحبه‌ای در یک بنگاه معاملات املاک در آلانیا گفت: به خاطر برخی مشکلات سلامتی تصمیم گرفته‌است که در این شهر به زندگی ادامه دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی