شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان 1403

جزییاتی جدید درباره حقوق بازنشستگان 1403 + فیلم

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه ، خبرهای جدیدی درباره حقوق بازنشستگان 1403 ارائه داده است.

جزییاتی جدید درباره حقوق بازنشستگان 1403 + فیلم

به گزارش شمانیوز :حقوق بازنشستگان یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود ایرانیان به سمت کار دولتی کشیده ‌شوند.دستیابی به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شرایط خاصی را می­طلبد.میزان حقوق بازنشستگان، تابع شرایط مختلفی است. در ادامه خبری جدید درباره حقوق بازنشستگان را میخوانید.

 

حقوق بازنشستگان برای سال جدید تغییر رقم داد!

 داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست دولت گفت: برای اینکه حقوق بازنشستگان را افزایش بدهیم نیاز به منبع پایدار داریم چون این افزایش در سال‌های بعد تکرار می‌شود و این منبع پایدار به ذهنمان آمده و به مجلس پیشنهاد کرده ایم، افزایش یک درصد در مالیات بر ارزش افزوده است. حال این بستگی به این دارد که مجلس پیشنهاد دولت را بپذیرد.

رضا فیضی‌نژاد در این باره اظهار کرد: باتوجه به پیگیرهای انجام شده در برنامه هفتم توسعه، اگر موضوع متناسب‌سازی اجرا شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰ درصد شاغل همتراز پرداخت شود که ۴۰ درصد آن باید در سال اول اعمال شود.

وی ادامه داد: میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز به گونه‌ای است که در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۷۰ درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰ درصد این ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری افزود: با تصویب برنامه هفتم توسعه و اجرای آن در سال ۱۴۰۳، برای اعمال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و اعمال ۴۰ درصد شاغل همتراز در حقوق بازنشستگان طی سال اول به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. به عبارتی در سال ۱۴۰۳ علاوه بر بودجه جاری، فقط برای اجرای متناسب‌سازی به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که در مجموع پنج سال (برنامه هفتم توسعه)، مبلغی معادل بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را شامل می‌شود.

منبع : اقتصاد 100

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied