شمانیوز
شما نیوز

گشایش نماد اولین شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس تهران

نماد معاملاتی شرکت سوخت سبز زاگرس(شگستر) پس از دوره سفارش گیری و تطابق سفارشات خرید و فروش با کشف قیمت 1600 ریال، بازدهی 8/8 درصدی را عاید سرمایه گذاران کرد.

گشایش نماد اولین شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس تهران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت سوخت سبز زاگرس(شگستر) در روز جاری پس از دوره سفارش گیری و تطابق سفارشات خرید و فروش نزدیک به 370 میلیون برگه سهم، با قیمت 1600 ریال کشف شد. در ادامه، معاملات با دامنه 3% دنبال شد که نماد شگستر با صف خرید همراه شد و در نهایت جلسه معاملاتی امروز با قیمت 1648ریال به پایان رسید.

 

با توجه به پذیره نویسی 1514 ریالی در مهرماه سال جاری، نماد مذکور در نخستین روز بازگشایی، بازدهی 8/8 درصدی را عاید سرمایه گذاران کرد. این در حالی است که بازدهی شاخص کل بورس تهران در دوره مشابه 5 / 4% بوده است.

 

گفتنی است نمایش بازدهی 60 درصدی در تابلوی معاملاتی این نماد، به دلیل پذیره نویسی اولیه در نماد حق تقدم این شرکت (شگسترح) در مهرماه بوده است. ولیکن پس از طی تشریفات قانونی ثبت افزایش سرمایه، نماد معاملاتی با قیمت اسمی 1000 ریال برای هر سهم، با توجه به زیر ساخت تعریف شده در شرکت مدیریت فناوری و به استناد اینکه قیمت اسمی سهام همه شرکت ها در اساسنامه نمونه هزار ریال است، در این نماد نیز قیمت 1000 ریال به نمایش درآمد که  نمایش بازدهی 60 درصد حاصل تفاضل کشف قیمت 1600 ریال به نسبت 1000 ریال قیمت اسمی هر ورقه سهم است.

 

لازم به ذکر است معاملات ثانویه نماد شگستر بعنوان اولین شرکت سهامی عام پروژه در بازار سرمایه گذاری حرفه‌ای پس از انجام مراحل ثبت افزایش سرمایه و توثیق سهام به نفع بورس تهران، امروز به روش گشایش آغاز شد.

 

با توجه به درج نماد این شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس تهران، لازم است سرمایه‌گذاران با علم و آگاهی نسبت به ریسک موجود در این نوع بازار و به خصوص شرکت های سهامی عام پروژه با مطالعه اقرارنامه و پذیرش بیانیه ریسک اقدام به فعالیت در این بازار کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied