شمانیوز
شما نیوز

گوشت | طرز گوشت شیشه ای

طرز تهیه گوشت شیشه ای برای مریض ها

تهیه و درست کردن گوشت شیشه ای برای بیماران و کودکان بسیار مقوی است در ادامه این آموزش را از دست ندهید.

طرز تهیه گوشت شیشه ای برای مریض ها

به گزارش شمانیوز : در موقع سرماخوردگی و مریضی بیشتر آش و سوپ می خورن ولی اگر یک بار گوشت شیشه ای را تست کنید عاشق طعم و مزه این غذا می شود و با شوید پلو یا برنج ساده این غذا را میل کنید. یکی از مواد خوراکی که با مصرف آن می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید عصاره گوشت است. املاح معدنی و ویتامین‌های موجود در عصاره گوشت خانگی برای تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامتی بدن بسیار مفید هستند. ارزش غذایی عصاره گوشت بسیار بالاست و برای کودکان در حال رشد، افراد بیمار و زنان بارداری که قادر به استفاده از گوشت نیستند، بسیار مفید است.

مواد لازم

 
گوشت گوسفندی ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه کوچک ۱ عدد
هویج ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
برگ بو ۱ عدد
رزماری ۱ شاخه
سیر ۲ حبه
سماق ۱ ق چای خوری
مغز لیمو یا پرک لیمو ۱/۲ ق چای خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گوشت گوسفندی را برش بزنید و بشورید. یک شیشه کاملا تمیز بردارید دقت کنید درب شیشه باید فلزی باشد و محکم باشد در حین پخت باز نشود. پیاز و هویج را پوست بگیرید و خرد کنید. سیر نیز پوست بگیرید و خرد کنید. گوجه فرنگی را نیز بشورید و ساطوری خرد کنید.

مرحله دوم: ریختن مواد در شیشه

در ادامه باید مواد را به ترتیب داخل شیشه بریزید بدین ترتیب که اول گوشت و بعد پیاز و سیر و رزماری و پر لیمو و هویج و فلفل دلمه و گوجه فرنگی را بریزید درب شیشه را ببنیدید در این روش پخت اصلا نیازی نیست داخل شیشه آب بریزید.

مرحله سوم: پخت گوشت شیشه ای

شیشه را به صورت خوابیده داخل یک قابلمه قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید و درب قابلمه را بسته و برای ۴ ساعت بگذارید تا گوشت پخته شود و بعد از این زمان مشاهده می کنید که داخل شیشه حسابی مواد آب انداخته است و بعد درب شیشه را باز کنید و به دلخواه نمک و فلفل سیاه بزنید و به همراه یک شوید پلو یا سبزی پلو به دلخواه میل کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied