شمانیوز
شما نیوز

وضعیت پرونده هادی رضوی از متهمان بانک سرمایه

نشست خبری سخنگوی قوه‌ قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

وضعیت پرونده هادی رضوی از متهمان بانک سرمایه

به گزارش شمانیوز به نقل از میزان، نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه (۱۲ دی ماه) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

مسعود ستایشی در ابتدای نشست با اصحاب رسانه با تبریک و تهنیت خجسته میلاد سالروز مادر امت و امامت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در اهمیت مقام و منزلت بانوی اول جهان اسلام همین بس که پیامبر (ص) با عناوین مختلف جایگاه والای آن حضرت را در مسیر حرکت عالم اسلام تبیین فرموده‌اند.

وی ادامه داد: روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) فرصت مغتنمی است تا قدردانی نسبت به عموم مادران و بانوان ایران اسلامی که با محبت و عشق در دامان خود نسل جدید آماده به حضور در عرصه‌های اجتماعی را پرورش می‌دهند انجام گیرد.

وی همچنین در ادامه فرا رسیدن میلاد حضرت امام خمینی (ره) و احیاگر اسلام ناب در قرن حاضر را گرامی داشت و گفت: امام خمینی (ره) نماد اعتماد مردم به حاکمیت اسلامی و نماد بارز الهی برای برافراشته شدن پرچم توحید در عصر پیش از ظهور است که آرمان ایشان برای تجلی عدالت باید سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گیرد.

جزئیاتی از پرونده دومین عملیات تروریستی شاهچراغ (ع)

ستایشی گفت: در پرونده دومین عملیات تروریستی شاهچراغ (ع) در مورخ ۲۲ مرداد امسال تاکنون ۶۵ نفر شناسایی و بازداشت شدند. عنصر اصلی به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم، به اعدام محکوم شده و پرونده با فرجام خواهی فرجام خواه به دیوان عالی کشور ارسال شده است. محکومیت دو نفر دیگر هم هر کدام به ۵ سال حبس و اخراج و طرد از کشور است. سایر متهمان با اتخاذ تصمیم تعیین تکلیف شدند و برای عمده این افراد قرار منع تعقیب صادر شده است.

دسترسی به خدمات قضایی برای ایرانیان خارج از کشور از طریق دو پیام‌رسان

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تسهیلات خدمات الکترونیک قضایی ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی به عمل آمده امکان دسترسی به خدمات قضایی برای ایرانیان خارج از کشور از طریق دو پیام‌رسان گپ و ای گپ فراهم و به زودی سایر پیام‌رسان‌ها افتتاح می‌شود.

وی افزود: این کار نوآورانه است و همکاران ما در حوزه امور بین‌الملل قوه قضاییه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این کار را با استفاده از دو پیام‌رسان صورت داده اند. افراد می‌توانند ابلاغ الکترونیک، اطلاع‌رسانی پرونده، قرارداد الکترونیک وکالت و سایر خدمات را با این امکان و پتانسیلی که محقق شده، دریافت کنند.

اعاده دادرسی پرونده «هادی رضوی» رد شد

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده «هادی رضوی» از متهمان بانک سرمایه گفت: اعاده دادرسی این فرد رد شد و دادنامه اولیه مورد تایید واقع شد. پرونده در مرحله اجرای حکم قطعی است؛ وی با توجه به شرایط جسمانی و عمل جراحی بعد از بهبودی برای تحمل کیفر به زندان بر می‌گردد.

پرونده داریوش مهرجویی به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی گفت: پرونده با تکمیل تحقیقات و اخذ دفاع از چهار متهم متضمن کیفرخواست قانونی به دادگاه صالح ارسال شد؛ اولین جلسه رسیدگی ۱۹ دی برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت پرونده چای دبش

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده چای دبش اظهار کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و بازپرس از مبادی ذی ربط پاسخ و اطلاعاتی گرفته است.

تدوین سند دیپلماسی از اهداف راهبردی حکمرانی قضایی تلقی می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه درباره تدوین سند دیپلماسی گفت: نیل به این مهم جزء اهداف راهبردی حکمرانی قضایی تلقی می‌شود. پیگیری دیپلماسی حقوقی و قضایی در دستور کار مشترک قوه قضاییه و وزارت خارجه است. اهدافی هم در بحث سند دیپلماسی مطمح نظر است همچون ایجاد سازوکارهای همکاری حقوقی و قضایی با کشورهایی که موافقت نامه‌ همکاری حقوقی و قضایی منعقد نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied