شمانیوز
شما نیوز

خورش کرفس

خورشت کرفست با این شیوه درست کن | آموزش پخت خورشن کرفس با سیب زمینی

آموزش درست کردن خورست کرفس با سیب زمینی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

خورشت کرفست با این شیوه درست کن | آموزش پخت خورشن کرفس با سیب زمینی

به گزارش شمانیوز : خورشت ها پایه ثابت سفره های ما ایرانی ها می باشد که در هر هفته شاید یک بار غذای خورشتی به همراه یک کته زعفرانی تهیه کنید. این خورشت خوشمزه به یک رسپی قدیمی از مادر بزرگ ها جمع آوری شده است و بسیار جا افتاده و غلیظ است و اگر یک بار تهیه کنید عاشق طعم و مزه این غذای اصیل ایرانی می شوید.

مواد لازم

 
سینه مرغ ۱ عدد
هویج ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
کرفس ۱ دسته
جعفری ۳۰۰ گرم
نعنا ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱.۵ ق غذا خوری
نعنا خشک ۱/۲ ق غذا خوری
آبغوره ۱/۲ لیوان
نمک،فلفل سیاه،زردچوبه،پودر سیر،پاپریکا به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد بریزید و کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روغن و ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید، سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا سبک شود سپس هویج نگینی شده را نیز اضافه کنید.

 

مرحله دوم: افزودن کرفس

از قبل باید ساقه کرفس را خرد کنید و به همراه برگ سبز بشورید و داخل تابه سرخ کنید، نعنا و جعفری را نیز تمیز کنید و بشورید و ساطوری خرد کنید و به همراه روغن تفت دهید تا بوی خامی آن ها از بین برود. کرفس و برگ و نعنا و جعفری سرخ شده  را که سرخ کردید به مرغ اضافه کنید و تفت دهید و بهتر است رب را داخل یک تابه با کمی روغن خوب تفت دهید تا بوی خامی مواد از بین برود.

 

مرحله سوم: پخت خورش

رب را به مواد اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا خورش پخته شود. سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه کمی تفت دهید تا سرخ شود و در انتها به خورش اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله چهارم: افزودن چاشنی

در ادامه باید نعنا خشک را داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید و بعد به خورش اضافه کنید و در انتها موقع اضافه کردن آبغوره می باشد و طعم خورشت را بچشید و بعد از غلیط شدن سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied