شمانیوز
شما نیوز

دکتر زمان‌پور در اتاق بازرگانی ایران:

میز اختصاصی صباانرژی در مرکز تجاری افریقای جنوبی راه‌اندازی شود

دکتر علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی با حضور در جلسه کمیته مشترک اتاق بازرگانی ایران و آفریقای جنوبی، ظرفیت‌ها و پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری را تشریح کرد .

میز اختصاصی صباانرژی در مرکز تجاری افریقای جنوبی راه‌اندازی شود

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، در این جلسه که منصور شکیب‌مهر سفیر جدید ایران در افریقای جنوبی و محمدرضا بهرامن نایب‌رییس اتاق ایران و جمعی از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی و معدنی حضور داشتند، دکتر زمان‌پور با بیان اینکه ۶۰ درصد پرتفوی هلدینگ صباانرژی به صنعت پتروشیمی اختصاص دارد، گفت: فعالیت اصلی ما در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیروگاه است .

 

وی افزود: علاوه بر سهامداری در چند پتروشیمی بزرگ، مدیریت پتروشیمی جم به عنوان بزرگترین شرکت الفینی ایران و پتروشیمی مسجدسلیمان با پلنت یک میلیون تنی اوره در اختیار ما است .

 

وی ادامه داد: در حوزه فروارده‌های نفتی، سهامداری حدود چهل درصد سهام شرکت‌های نفت پاسارگاد و نفت ایرانول و در زمینه فولاد، مدیریت شرکت فولاد اکسین خوزستان (تنها شرکت تولیدکننده ورق‌های عریض ۴/۵ متری در خاورمیانه) و شرکت صبافولاد خلیج فارس (تنها تولیدکننده بریکت در ایران) برعهده صباانرژی است .

 

زمانپور با اشاره بر اهمیت ارتقای کمی و‌ کیفی صادرات در برنامه‌های هلدینگ صباانرژی گفت: اگر شرایط مساعدی در آفریقای جنوبی ایجاد شود ما آماده هستیم محصولات متنوع شرکت‌های تابعه خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به این کشور صادر کنیم .

 

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود شرایط مساعد و ریسک‌پذیری پایین مدیران بنگاه‌ها، صادرات تولیدات ارزشمند کشور ما به صورت غیرمستقیم انجام می‌شود .

 

زمان‌پور تاکید کرد: انتظار داریم با استقرار سفیر جدید، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با مدیریت درست، وضعیت صادرات و  برنامه‌ریزی مشخص، محصولات شرکت‌های ما به صورت مستقیم به فروش رود .این اقدام انتفاع بسیار زیادی برای کشور دارد .

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری خواستار اختصاص میز به هلدینگ صباانرژی در مرکز تجارت آفریقای جنوبی شد و گفت: هلدینگ صباانرژی ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه های پتروشیمی، نفت، انرژی و فولاد دارد. اگر مسیر حضور افریقای جنوبی هموار شود، در افزایش صادرات و اجرای پروژه‌های مشترک مثمر ثمر خواهیم شد .

 

وی در خصوص اجرای پروژه‌های مشترک با آفریقای جنوبی گفت: برای اجرای پروژه های مشترک با کشور آفریقای جنوبی در صورت تفواق دوکشور و فراهم بودن شرایط سیاسی و اقتصادی بررسی های لازم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

وی افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ در حال اجرای ما، پروژه PDH-PP با ارزش سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورو است که مقرر شده ۶۰۰ هزار تن پروپیلن و ۶۰۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید کند چرا که ما بزرگترین پلنت تولیدی این محصول را در اختیار داریم .

 

زمان پور ادامه داد: تمام بخش‌های این پروژه بزرگ توسط متخصصان داخلی در مجموعه صباانرژی اجرا شده است .

 

زمان‌پور تاکید کرد: هلدینگ صباانرژی توان فنی و اجرایی راه‌اندازی و مدیریت پروژه‌های بزرگ در حوزه پتروشیمی، فولاد، نیروگاه و... در آفریقای جنوبی را دارد. اگر زیرساخت‌ها و خوراک وجود داشته باشد، امکان راه‌اندازی پلنت‌های مشترک نیز هست. این پروژه‌ها هر دو‌ کشور را منتفع می‌کنند .

 

در انتهای این جلسه، شکیب‌مهر سفیر جدید ایران در آفریقای جنوبی، با استقبال از مطالبات تجار و مطالب مطرح شده، ضمن تاکید بر رفع موانع، برای کمک به حضور بیشتر و موثرتر بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی در آفریقای جنوبی قول مساعد داد .

 

همچنین فاضل خیاط رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی با استقبال از سخنان دکتر زمان‌پور بر حضور ویژه هلدینگ صباانرژی در مرکز تجاری ایران در آفریقای جنوبی تاکید کرد و گفت: محصولات پتروشیمی و نفتی هلدینگ صباانرژی از جمله تولیدات پتروشیمی جم، پتروشیمی مسجدسلیمان، نفت ایرانول و نفت پاسارگاد در افریقای جنوبی بازار وسیعی دارد و ما برای رفع موانع و حضور هرچه بیشتر هلدینگ صباانرژی در بازار آفریقای جنوبی تلاش خواهیم کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied