شمانیوز
شما نیوز

بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه مرتبط با صنعت فولاد در فولاد خوزستان

نشست خبری معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان امروز در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در غرفه این شرکت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه مرتبط با صنعت فولاد در فولاد خوزستان

به گزارش شمانیوز به نقل ازاقتصادتهران، در ابتدای این نشست دکتر پاک‌بین، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و تسلیت حادثه غم‌بار کرمان، راهبرد اصلی شرکت فولاد خوزستان را بومی‌سازی عنوان کرد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در حال حاضر یک ضرورت برای صنعت فولاد کشور است و ما قطعا برای این که بتوانیم صنعت‌مان را سرپا نگه داریم و در این بستر حرکت کنیم و به مسیر خودمان ادامه دهیم نیاز داریم که احتیاجات‌مان را از داخل تأمین کنیم.

 

وی در این خصوص ادامه داد: این رویکرد به داخل را باید در مقابل تحریم‎‌های ظالمانه‌ای که به ناروا به کشور ما تحمیل شده است، داشته باشیم و این امر به ما کمک می‌کند که این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

 

دکتر پاک‌بین ضمن اشاره به موضوع تحریم‌ها که موجب شد صنعت ما بتواند روی پا خود بیایستد گفت: در صنعت فولاد کشور، فولاد خوزستان جزو اولین‌ها در این ارتباط بوده است که توانست دین خود را به خوبی ادا نماید.

 

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان با اشاره به هدف این شرکت در زمینه بومی‌سازی گفت: در این راستا پروژه‌های مشترک با شرکت‌های دانش بنیان داشته‌ایم و در این خصوص از تجربه دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده کرده‌ایم.

 

وی در ادامه به نقش پررنگ فولاد خوزستان در راه‌اندازی و بومی‌سازی اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۷۹ توسط کارشناسان ایرانی توانستیم این تکنولوژی را که در اختیار کشور آمریکا بود، در داخل بومی‌سازی نمایم.

 

دکتر پاک‌بین در ادامه افزود: ما در کنار بومی‌سازی توانستیم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد کنیم و استمرار صنایع تولیدی‌مان را از طریق این زیرسازی‌ها تضمین کنیم و همچنین از خروج ارز از کشور جلوگیری نمایم و بخش قابل توجهی از ارزهایی که در تأمین نیازهایمان از کشور خارج می‌شد، در داخل مرزهای خودمان نگه داریم و همچنین بتوانیم با کشورهای خارجی وارد رقابت شویم و حتی به صادرات هم بپردازیم که برای ما ارزآوری خیلی خوبی داشته است.

 

وی در ادامه گفت: سیاست‌های فولاد خوزستان ۴ محور اساسی دارد:

 

۱- مدیریت متمرکز تأمین و خرید مواد اولیه شامل تجهیزات راهبردی در صنعت فولاد

 

۲- توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های سازنده داخلی

 

۳- ارتباط مستمر با شرکت‌های سازنده داخلی و دانش بنیان و تعریف پروژه‌های مشترک

 

۴- توسعه همکاری با مراکز علمی و دانش بنیان که شرکت فولاد سال‌هاست که با این مراکز همکاری نزدیک دارد.

 

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان با اشاره به بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه در فولاد خوزستان گفت: مهم‌ترین دستاورد بومی‌سازی، سرمایه عظیم نیروی انسانی و دانش و مهارت فنی آنها بوده است که در این صنعت، توسعه پیدا کرده است.

 

وی همچنین به آمار بومی‌سازی از از سال ۱۴۰۰ تاکنون اشاره کرد و گفت: ما در این باز زمانی حدود ۶۷۰۴ کالا را بومی‌سازی کرده‌ایم. همچنین در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۸۲۲ کالا را بومی‌سازی و در سال ۱۴۰۱ نیز ۷۳۴ کالا اعم از قطعه و تجهیزات مواد اولیه صنعت فولاد و در سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۴۰۰ کالا را برای اولین بار بومی‌سازی نمایم.

 

وی در پایان در خصوص صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی‌سازی گفت: در سال جاری تاکنون حدود ۲۲ میلیون یورو توانستیم صرفه‎‌جویی ارزی داشته باشیم که این رقم در سال گذشته  ۲۰ میلیون یورو بوده است و تعداد سفارش کالاها به شرکت‌های دانش بنیان در ۹ ماهه نخست امسال ۱۷۴ مورد و در سال گذشته ۲۳۵ مورد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶۹ مورد کالا بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied