شمانیوز
شما نیوز

حقوق کارگران | مبلغ حقوق کارگران

حقوق کارگران |جزییات مهم درباره حداقل حقوق کارگران 1403

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار، حاج اسماعیلی توضیحات مهمی درباره حداقل حقوق کارگران در سال 1403 ارائه داد.

 حقوق کارگران |جزییات مهم درباره حداقل حقوق کارگران 1403

به گزارش شمانیوز :خبری مبنی بر حداقل میزان حقوق کارگران منتشر شده است. حقوق کارگران در همه جامعه ها یک مسئله اساسی است. هر دولتی باید به فکر افزایش حقوق کارگران و رفاه آنان باشد. در ادامه خبری جدید حداقل میزان حقوق کارگران را میخوانید. 

 

حداقل حقوق کارگران در سال آینده چقدر می‌شود؟

به گفته حاج اسماعیلی حداقل دستمزد بر اساس خط فقر در کلان شهرها مانند تهران باید ۲۵ میلیون تومان باشد. وی در توضیح خود افزود: حداقل دستمزد بر اساس خط فقر البته منظور خط فقر مطلق نیست که مختص به ارزاقی است که فقط برای مرگ‌ومیر تعریف می‌شود، اما در خط فقر نسبی حداقل دستمزد برای کلان شهرها باید ۲۵ میلیون تومان و برای شهرستان‌ها نباید کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد.‌

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار درباره اینکه آیا جلسات کمیته مزد تشکیل می‌شود گفت: وزارت کار به اعضای شورای‌عالی کار نامه زدند تا تشکل‌های کارگری اعضای خود برای حضور در کمیته را معرفی کنند. تمام تشکل‌ها هم نماینده خود را معرفی کردند.

حقوق کارگران

 انتظار ما این است حداقل حقوق کارگران به این رقم‌ها افزایش پیدا کند. آیا دولت آمادگی این افزایش را دارد؟ خیر. هدف‌گذاری که دولت کرده رقم‌های دیده شده در بودجه حدود ۱۸ درصد است. در شورای‌عالی کار مدتی با جلسات زمان خریده می‌شود و در نهایت مثل آنچه در سال‌های گذشته تجربه شده با چند درصد بالاتر رقم حقوق کارگران اعلام می‌شود.

حاج اسماعیلی در پایان گفت: ما باید به نیروی انسانی به عنوان سرمایه این کشور توجه کنیم. بدانیم اگر دستمزد کافی به کارگران و نیروی کار خود پرداخت نکنیم روند توسعه در کشور دچار مشکل می‌شود و همچنین هزینه بیشتری در بزهکاری اجتماعی باید بپردازیم؛ ضمن اینکه اگر میزان دستمزد مطابق با نرخ تورم باشد دیگر نیاز به پرداخت یارانه نبوده و فقط اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید یارانه دریافت کنند.

 

منبع : تیتر کوتاه
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied