شمانیوز
شما نیوز

در بررسی کارنامه فعالیت مدیرعامل فقید بانک ملت مشخص شد

نظام بانکداری ایران در سوگ از دست دادن مدیری پاکدست | رضا دولت‌آبادی از مدیران ایده‌پرداز نظام بانکداری ایران و خوش‌ذوق بود

رضا دولت آبادی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک ملت دیشب بر اثر عارضه سکته قلبی درگذشت. مرحوم دولت‌آبادی از مدیران لایق و پاکدست نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران بود که همواره در مسیر افزایش سهم از بازار این بانک و حمایت از تولید و توسعه اقتصادی کشور گام‌های اساسی را برمی‌داشت. شمانیوز، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، مدیران و کارکنان بانک ملت، نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران و به پاس قدردانی از خدمات ارزنده ایشان، در این مطلب به صورت اختصار به کارنامه فعالیتی مدیرعامل فقید بانک ملت (مرحوم دولت‌آبادی) پرداخته است.

نظام بانکداری ایران در سوگ از دست دادن مدیری پاکدست | رضا دولت‌آبادی از مدیران ایده‌پرداز نظام بانکداری ایران و خوش‌ذوق بود

به گزارش شمانیوز، رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بانک ملت، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و حقوق قضایی بود که درطول دوران فعالیت خود، برنامه‌هایی را برای رشد سهم وبملت در بازار سرمایه، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، ایده‌های پیشران، شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه تولیدات داخلی، وام‌های تکلیفی، اعطای تسهیلات خرد و آسان و محصولات فناورمحور را در مسیر کسب رضایت حداکثری مشتریان به اجرا درآورد. 

مدیرعاملی بانک تجارت، معاونت مدیرعامل بانک تجارت، عضویت در هیئت‌مدیره بانک تجارت، مدیریت امور اعتباری بانک تجارت، عضویت غیرموظفی و ریاست هیئت‌مدیره شرکت لیزینگ ایران، عضویت غیرموظفی و نایب‌رئیسی هیئت‌مدیره شرکت پارس‌مینو، عضویت غیرموظفی هیئت‌مدیره شرکت تدبیرگران، عضویت غیرموظفی هیئت‌مدیره شرکت رسا و عضویت غیرموظفی هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران از سوابق مدیریتی مرحوم رضا دولت‌آبادی بود. 

کارنامه فعالیت دولت‌آبادی در عرصه بانکداری اسلامی سرشار از حمایت‌های بی‌دریغ از اقشار مختلف جامعه و پاکدستی در شرکت عضو صنعتی و سرمایه‌ای است. مرحوم دولت‌آبادی پس از به دست گرفتن سکان هدایت بانک ملت در مدت زمان کمتر از یک سال بانک ملت را به بزرگ ترین بانک کشور تبدیل کرد و همین امر موجب شد تا به عنوان چهره ماندگار بانکی سال 1401 برگزیده و معرفی شود. 

رضا دولت‌آبادی در مدت زمان تصدی مدیریت بانک ملت، موفقیت های زیادی را در این بانک به دست آورده است که از جمله آنها می توان به کسب رتبه نخست بانک ملت در نظام بانکی در شاخص های منابع چهارسپرده، منابع جاری، مصارف و ... اشاره کرد ضمن این که این بانک با مدیریت عاملی دولت آبادی به بانک اول بورسی کشور در سال گذشته تبدیل شد. سال ۱۴۰۱ نخستین سالی بود که بانک ملت از بدو تاسیس توانست در بخش منابع چهارسپرده، به بانک اول کشور تبدیل شود. 

عملکرد مرحوم دولت آبادی در بانک ملت از سوی مسئولان اقتصادی کشور به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز مورد تجلیل قرار گرفته است به گونه ای که وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سه محصول جدید این بانک اعلام کرد که بانک ملت همیشه از بانک‌های خوشنام، معتبر و همواره در مسیر ترقی بوده و پیشگامی آن در ارائه خدمات جدید با تیم جدید مدیریتی خود سرعت گرفته است. 

مرحوم رضا دولت‌آبادی، چهره ماندگار  نظام بانکی بر اساس شاخص های مدیریتی و عملکردی است که در آخرین روزهای فعالیت خود نیز همواره دغدغه حمایت از توسعه و ترویج کسب‌وکارهای نوپا را داشت و به همین منظور، تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری را در مسیر افزایش سرمایه به کار بست تا تامین منابع مالی موردنیاز بانک در حمایت از طرح‌های توسعه اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی را به بهترین نحو ممکن به اجرا بگذارد. 

بانک ملت در دوران مدیریتی دولت‌آبادی با ایجاد فرآیندهای نظام مند و مشخص در روند پرداخت تسهیلات به ویژه به کسب و کارهای کوچک، شرکت های دانش بنیان و همچنین کسب و کارهای نوپا (استارتاپ) ساده‌سازی‌هایی را انجام داد و تا حد امکان نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی با سود پایین تر اقدام کرد. 

وی معتقد بود که در شرایط کنونی اقتصاد کشور، عملکرد بانک‌ها قاعدتا باید بر دو حوزه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در طرح‌های تکمیلی و همچنین تلاش در جهت ایجاد بازار داخلی محصولات تولیدی کشور با توجه به مشکلات صادرات کالا بر اثر تحریم‌ها متمرکز شود. 

مرحوم رضا دولت آبادی، برای نیل به این دو هدف نیاز جدی به تامین منابع مالی ارزان قیمت برای بخش تولید را احساس می‌کرد و بر این اساس، بانک ملت با افزایش ۳۵۷ هزار میلیارد ریالی بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بازار سرمایه از محل سود انباشته را به نام خود ثبت کرد. 

مدیرعامل فقید بانک ملت با توجه به طیف‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها در دو بخش عمده خدمات و تولید، تمرکز بانک ملت را بر روی پروژه‌هایی با ارزش افزوده بالاتر برای دستیابی به توسعه پایدار بانک‌ها و سایر بازیگران اقتصادی کشور و مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور قرار داد.  

به‌همین منظور و برای پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور، رضا دولت‌آبادی حمایت صنایع مادر و بالادستی در اقتصاد را در طرح‌های متعدد پس از ابلاغ به اجرا درآورد. در این طرح‌ها، بانک ملت ضمن پشتیبانی اجرای پروژه‌های با ابعاد کلان در بخش‌هایی همچون پتروشیمی‌ها که به‌عنوان مهمترین زنجیره تبدیل مواد خام به محصول نهایی درکنار تامین نیازهای ارزی کشور، از فروش مواد خام جلوگیری کرده و صنایع مادر را به نحو مطلوب تقویت می‌کند. مرحوم دولت‌آبادی معتقد بود که تاثیر این همکاری‌ها در لایه‌های بعدی اقتصاد می‌تواند در نهایت جهشی بلند را در بخش تولید کشور به وجود آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied