شمانیوز
شما نیوز

فولاد صنعت بناب

افتتاح فاز دوم دداستینگ کوره‌های ذوب القائی مجتمع فولاد صنعت بناب

مدیرعامل فولاد صنعت بناب با اشاره به افتتاح فاز دوم دداستینگ کوره‌های ذوب القائی این مجتمع با هزینه‌ای بالغ بر چند صد میلیارد تومان در رابطه با بحث‌های محیط زیستی خبر داد.

 افتتاح فاز دوم دداستینگ کوره‌های ذوب القائی مجتمع فولاد صنعت بناب

اسرافیل احمدیه مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب، در آیین افتتاح فاز دوم دداستینگ کوره های ذوب القائی که به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد، تاکید کرد: تاکنون بیش از چند صد میلیارد تومان در بخش‌های محیط زیستی مجتمع فولاد صنعت بناب هزینه شده است.

احمدیه با اشاره به بهره‌برداری سه خط دادستینگ در مجتمع فولاد صنعت بناب که جز دستاوردهای بومی‌سازی شده این شرکت با همکاری صمیمانه اداره محیط زیست استان آذربایجان شرقی و شهرستان بناب است، یادآور شد: خوشحالیم که دانش و پیشرفت صنعتی این مجتمع به حدی رسیده که می‌توانیم هم در بحث آموزش و هم در بحث ساخت و راه‌اندازی حرف اول را بزنیم و از این بابت هیچ مشکلی نداریم.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: مجتمع فولاد صنعت بناب از 4 شرکت تشکیل شده که در سال 1400 تجمیع شد ولی سابقه این شرکت‌ها به سال 1380 برمی‌گردد. این 4 شرکت با مجوز تاسیس و بعدا با پروانه بهره‌برداری شروع به کار کردند.

او ادامه داد: هم‌اکنون بالغ بر 4 میلیون تن ظرفیت کاری ذوب و نورد این شرکت است. هر چند ما هنوز موفق نشده‌ایم به آن ظرفیت کاری برسیم و به دنبال این هستیم که ان‌شاءالله این امر را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این مجتمع حدود یک میلیارد دلار است و هم‌اکنون حدود 1300 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند. خوشبختانه مشکلی خاصی در خصوص پرداخت به موقع حقوق و مزایا و مسائل زیست محیطی و دیگر مسائل در این مجتمع وجود ندارد و امیدواریم با کمک مسئولان محترم شهرستان و استان با  همیاری، همدلی و همکاری بتوانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم.

جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار داشت: امروز در شهرستان بناب شاهد بودیم کارخانه فولاد صنعت بناب برای حفاظت از محیط زیست پروژه دداستینگ را به بهره‌برداری رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن روز هوای پاک گفت: بسیاری از صنایع و خودروها متاسفانه امروز باعث آلودگی هوا شده که نقش خودروهای فرسوده در شهرهای استان آذربایجان شرقی بسیار به چشم می‌آید.

جبارعلی ذاکری یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از افزایش آلاینده‌های محیط زیستی را افزایش سرانه فضای سبز در استان عنوان کرد و گفت: در شهرک‌های صنعتی و مناطقی که آلایندگی‌های بیشتری وجود دارد می‌بایست به افزایش سرانه فضای سبز توجه بیشتری شود.

وی افزود: در همین راستا انتظار داریم تمامی مسئولان استان در تبریز و سایر شهرستان‌ها به موضوع افزایش سرانه فضای سبز توجه کرده و کارخانجات و شرکت‌ها را ملزم به اجرای قوانین محیط زیستی کنند.

جبارعلی زاکری خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با اجرای برخی از پروژه‌های زیست محیطی مانع ورود گازهای ناشی از مازوت‌سوزی در شهرستان بناب و منطقه شویم.

در ادامه این مراسم شهنام اشتری مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز هوای پاک اظهار داشت: محیط زیست همواره به دنبال کاهش آلایندگی‌های هوا بوده و در همین راستا با تمام پدیده‌هایی که باعث آلوده شدن هوا و محیط زیست می‌شوند برخورد خواهد کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied