شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی | هواشناسی امروز

تهران یخ می زند | برف و باران در راه تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران از فردا شب و سردتر شدن هوا در سطح استان خبر داد.

تهران یخ می زند | برف و باران در راه تهران

به گزارش شمانیوز: اداره کل هواشناسی استان تهران بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی اعلام کرد وضعیت هوای استان طی امروز و فردا (۱ و ۲ بهمن‌ماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری و با توجه به پایداری نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق پرتردد شهری در بعضی ساعات غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از دوشنبه شب تا چهارشنبه (۲ تا ۴ بهمن‌ماه)، با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان، در بعضی ساعات بارش باران، در نیمه شمالی بارش برف و باران و در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد شدید و کولاک برف و پدیده مه مورد انتظار است.

از چهارشنبه عصر تا اواخر وقت پنجشنبه (۴ و ۵ بهمن‌ماه) در بیشتر نواحی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش دما و برای روز پنجشنبه کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد مورد انتظار است.

در روز سه‌شنبه ـ علی‌رغم فعالیت سامانه بارشی و با توجه به عدم وزش باد قابل ملاحظه، رطوبت نسبی بالا و انباشت آلاینده‌ها از روزهای گذشته ـ در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

توچال با کمینه دمای ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲ بهمن‌ماه) صاف و غبار محلی، در بعد از ظهر قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه‌ (۳ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، در شمال شهر بارش باران و برف و گاهی مه رقیق با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied