شمانیوز
شما نیوز

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با شادا:

انتظار سازمان بورس، مشارکت مردم در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت است/ امکان حضور سهامداران در مجمع به صورت حضوری یا الکترونیکی

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به عدم برگزاری مجمع شرکت های استانی از سال 99 گفت: انتظار ما مشارکت مردم در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و اعمال رأی در خصوص دستور جلسه است.

انتظار سازمان بورس، مشارکت مردم در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت است/ امکان حضور سهامداران در مجمع به صورت حضوری یا الکترونیکی

ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با شادا درباره برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت و تاثیر آن بر اعمال اراده سهامداران در مدیریت این شرکت‌ها توضیح داد: طبیعتاً اعضای هیأت مدیره هر شرکت به عنوان سکاندار هدایت شرکت، بر اساس رأی سهامداران انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در مصوبه اخیر شورای عالی بورس، این امکان فراهم شده است که سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به صورت حضوری یا الکترونیکی در مجمع حضور یابند و در خصوص موضوعات مختلف از جمله انتخاب اعضای هیأت مدیره اعمال رای کنند.

جعفری عنوان کرد: یکی از موضوعات قابل طرح در خصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، عدم برگزاری مجامع سنوات از سال 1399 تاکنون است. یعنی اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از سنوات قبل در شرکت هستند و بعد از پذیرش در بورس تهران تاکنون اقدام به برگزاری مجمع نکرده‌اند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که چه مشکلاتی از این جهت در شرکت‌ها وجود داشت و انتظار شما از برگزاری مجامع در برطرف‌شدن این مشکلات چیست؟ اظهار کرد: انتظار ما از مجمع، مشارکت مردم در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و اعمال رأی در خصوص دستور جلسه مجمع است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied