شمانیوز
شما نیوز

مجرمان فراری

موج دوم انتقال مجرمان فراری | ترکیه دیگر بهشت فراری ها نیست

موج دوم انتقال مجرمان فراری به ترکیه آغاز شده است.

موج دوم انتقال مجرمان فراری | ترکیه دیگر بهشت فراری ها نیست

به گزارش شمانیوز - مجرمان فراری به ترکیه یکی پس از دیگری استرداد می شوند. موج دوم استرداد این مجرمان فراری آغاز شده است. اینترپل ترکیه به انتقال مجرمان فراری به ایران کمک می کند. مجرمان فراری حالا دیگر راه فرار ندارند. یکی از مهم ترین مجرمان فراری به ترکیه امیر تتلو بود.

موج انتقال مجرمان تحت تعقیب پلیس اینترپل از ترکیه آغاز شده است. همان‌طور که در گزارش قبلی اعلام کرده بودیم در این هفته تعدادی از این مجرمان با اتهامات مختلف توسط پلیس ترکیه دستگیر و با پیگیری پلیس بین‌الملل ایران، به کشور استرداد می‌شوند.

دیروز یکی از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی، معروف به مسعود ترکیبی دستگیر و به کشور منتقل شد. این مجرم جنجالی، برای اولین بار در ترکیه با کلیپ‌های ترکیب موادعجیب و خوردن آنها مشهور شد. یک روز موز وتخم‌مرغ و شامپو را ترکیب می‌کرد و روزی دیگر با مخلوط‌کردن سیگار، شیر و روغن به‌دنبال جذب فالوئر بود. محمد ت، ۳۰ساله معروف به مسعود ترکیبی  از اواسط دهه ۹۰ به ترکیه رفت. او ابتدا با ترکیب‌کردن مواد خام و عجیب با یکدیگر توانست برای خود دنبال کننده جذب کند. پسر اهل شمال که تکیه‌کلام او «سلام بامرام» بود، بعد از کارهای عجیب‌وغریب و جذب بیش از۴۰۰هزار فالوئر جذب پدرخوانده قمار و شرط‌بندی شد و سایت شرط‌بندی را تاسیس و شروع به تبلیغ آن کرد. او با افزایش هر روزه دنبال‌کننده‌هایش، تغییر وضعیت داده و با گذاشتن لایو‌های جنجالی با دختران مختلف که آنها را دوست‌دختر خود معرفی می‌کرد در اینستاگرام خود را جزو افراد پرحاشیه نگه‌داشته و درکنارش سایت شرط‌بندی خود را تبلیغ می‌کرد. لایوهای او با یک دختر بسیار جنجالی بود. صفحه اینستاگرام او درزمان دستگیری و استرداد به ایران دومیلیون فالوئر داشت. بعدها فردی معروف به بهادر وحشی هم راه مسعود ترکیبی را رفت و با مخلوط‌کردن مواد عجیب‌وغریب به شهرت رسید.

سردار مجید کریمی، رئیس پلیس بین‌الملل فراجا پس از انتقال مسعود ترکیبی به ایران گفت: درپی اعلام مراجع قضایی مبنی بر تحت تعقیب قرار دادن فردی مشهور به مسعود ترکیبی به اتهام کلاهبرداری و پولشویی و دایر کردن مراکز قمار به‌صورت سازمان‌یافته و این‌که هم اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت‌. این متهم که از صاحبان یکی ازسایت‌های قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی بوده با کمک همدستانش با برنامه‌ریزی قبلی و روش‌های پیچیده ارتباط‌گیری، افراد جوان را جهت استفاده در شغل‌های کاذب و مدل شدن فریب می‌داد. وی ضمن اشاره به همکاری متهم در ایجاد و مشارکت در مسیرهای امن پولشویی افزود: این متهم یکی از سرپل‌های قاچاق انسان بوده که ازهویت قربانیان خود برای نیل به اهداف کلاهبرداری و پولشویی استفاده می‌کرده است. پلیس بین‌الملل‌ با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوط داخلی و خارجی،علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقبا متهم را در کشور محل اختفا ردیابی، شناسایی و نهایتا دستگیر کرد.قرار است امروز هم تعدادی از مجرمان اقتصادی تحت تعقیب که درترکیه مخفی شده بودند پس ازدستگیری درترکیه تحویل ایران شوند. این مجرمان مرتکب جرایم کلان اقتصادی شده بودند که ارزش پرونده یکی از آنها میلیون‌ها دلار است. پلیس ترکیه همچنین داوود غ، معروف به داوود هزینه  و مسئول سایت قمار شادمهر عقیلی را دستگیر کرده و تلاش‌ها برای انتقال آنها به کشور ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied