شمانیوز
شما نیوز

افزایش حقوق مستمری بگیران

جزئیات جدید از افزایش حقوق مستمری بگیران| مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد بخوانند

در این گزارش به حقوق و زجئیات جدید مستمری بهزیستی و کمیته امداد پرداختیم.

جزئیات جدید از افزایش حقوق مستمری بگیران| مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد بخوانند

به گزارش شمانیوز: افزایش حقوق مستمری بگیران از الازامات است. بحث افزایش حقوق مستمری بگیران هر چن وقت یک بار به گوش می رسد. در این گزارش به افزایش حقوق مستمری بگیران پرداختیم. 

افزایش حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد در سال 1403

گزارش شده است که کمیته بازنشستگی و کمک های اجتماعی در سال آینده حدود یک میلیون افزایش می یابد.

طبق آخرین اخبار، پیش بینی می شود متقاضیان عضویت در کمیته اجتماعی و مددکاری در سال جدید به ازای هر نفر تقریبا یک میلیون مستمری دریافت کنند. با این حساب یک خانواده سه نفره 3 میلیون تومان مستمری می گیرند.

مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و سازمان بهزیستی کشور در سال آینده 30 درصد افزایش می یابد.

نمایندگان پس از بررسی جزئیات لایحه بودجه 1403 در بخش هزینه، بند 3 الحاقی تبصره (15) را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور 30 ​​درصد افزایش می یابد.

سطح حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد بهمن تغییر کرد

بیرون از شهریور امسال مبلغ مستمری مشتریان مجدداً 20 درصد افزایش یافت که در بهمن پس از حذف مابه التفاوت ماه های قبل، مستمری به طور کامل پرداخت می شود.

به گزارش خیریه، علیرضا عسگریان با اشاره به اعلام افزایش 20 درصدی مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و خیریه بود. شهریور وی در این ماه توضیح داد: در تبصره لایحه بودجه امسال به طور مستقیم افزایش 40 درصدی مستمری متقاضیان اعلام شده بود. تبصره 14 دستورالعمل اجرایی در دو بند اعلام کرد که مستمری مشمولان 20 درصد افزایش و در صورت تأمین اعتبار 20 درصد افزایش می یابد. این بودجه در حال حاضر فراهم شده است و به غیر از افزایش 20 درصدی مستمری مشتریان در ابتدای سال، 20 درصد افزایش بیشتر در نظر گرفته شده است.

بنابراین مستمری یک فرد مشمول کمک اجتماعی کشوری به مبلغ 400/764 تومان افزایش یافت.

مبلغ مستمری خانوارهای 2 نفره: 1.090.000 تومان، 3 نفر: 0.000.1.525 تومان، 4 نفر: 1.965.600 تومان، 5 نفر: 2.402.400 تومان که نسبت به سال های 1401 و 20 درصد افزایش 40 درصدی داشته است. واریز در اوت 1402 یا 5 ماه اول آن سال صورت گرفت.

معاون رفاه و اقتصاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار است از شهریورماه مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی 20 درصد افزایش یابد. اما اگر بنا به دلایلی این موضوع اجرایی نشد، مستمری متقاضیان از مهرماه با 20 درصد افزایش پرداخت می شود و انشالله مابه التفاوت مستمری شهریور نیز پرداخت خواهد شد.

جزئیات افزایش حقوق مستمری بگیران کمیته امداد ۱۴۰۲

همچنین در تیرماه امسال علیرضا عسگریان با اشاره به اعلام افزایش 20 درصدی مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، اظهار داشت: افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعلام شده است: شهریور وی در این ماه توضیح داد: در تبصره لایحه بودجه امسال به طور مستقیم افزایش 40 درصدی مستمری متقاضیان اعلام شده بود. تبصره 14 دستورالعمل اجرایی در دو بند اعلام کرد که مستمری مشمولان 20 درصد افزایش و در صورت تأمین اعتبار 20 درصد افزایش می یابد. این بودجه در حال حاضر فراهم شده است و به غیر از افزایش 20 درصدی مستمری مشتریان در ابتدای سال، 20 درصد افزایش بیشتر در نظر گرفته شده است.

معاون رفاه و اقتصاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار است از شهریورماه مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی 20 درصد افزایش یابد. اما اگر بنا به دلایلی این موضوع اجرایی نشد، مستمری متقاضیان از مهرماه با 20 درصد افزایش پرداخت می شود و انشالله مابه التفاوت مستمری شهریور نیز پرداخت خواهد شد.

شرایط ضمانت وام خوداشتغالی مستمری بگیران کمیته امداد

وام تا سقف 20 میلیون با اخذ ضامن معتبر و ارائه گواهی کسر اقساط مشروط به اینکه متقاضی توانایی بازپرداخت مطالبات بانک را داشته باشد قابل پرداخت می باشد. برای سرمایه گذاری های بالای 20 تا 40 میلیون تومان ضامن معتبر الزامی است یکی باید گواهی مبنی بر کسر اقساط داشته باشد.

تسهیلات بیش از 40 میلیون تومان به شرط تامین امنیت ملک پرداخت می شود. برای متقاضی سفته صادر می شود و باید ضامن معتبر به مبلغ 120 درصد سرمایه و هزینه تسهیلات با ظهرنویسی ارائه کند. هرکس اقساط را پرداخت نکند جریمه خواهد شد و اقساط معوقه را با سود ۱۲ درصد پرداخت خواهد کرد. نکته پایانی اینکه برای دریافت مزایای طرح اشتغال زایی باید یک حساب پس انداز با حداقل موجودی 100 هزار تومان در بانک افتتاح کنید. پس از این مرحله متقاضیان به سیستم بانکی کشور معرفی می شوند.

افزایش حقوق معلولان و مستمری بگیران کمیته امداد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس چندی پیش از افزایش حقوق معلولان و مستمری کمیته امداد خبر داد و گفت: با افزایش 30 درصدی درآمد مستمری کمیته امداد موافقت کردیم و شد. علاوه بر این، افزایش درآمد وجود دارد که 60 درصد برای افراد دارای معلولیت شدید و شدید تصویب شده است. اعتبار ازدواج 300 میلیون برای هر زوج و 350 میلیون برای مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال تعیین شد. کمیسیون اجتماعی همچنین موافقت کرد که دولت ظرف یک سال بدهی 170 سکه ای خود به سازمان تامین اجتماعی را در قالب اوراق یا منابع نفت یا گاز برای تامین اعتبار برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied