شمانیوز
شما نیوز

تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران و این آمار تاریخی | کدام تیم به پای ایران میرسد؟

تیم ملی فوتبال ایران یکی از پرسابقه ترین تیم های حاضر در جام ملت های آسیاست.

تیم ملی فوتبال ایران و این آمار تاریخی | کدام تیم به پای ایران میرسد؟

به گزارش شما‌نیوز: تیم ملی فوتبال ایران یکی از پرافتخارترین تیم های حاضر در آسیاست. تیم ملی فوتبال ایران  آمار خوبی در جام ملت ها دارد. با این حال تیم ملی فوتبال ایران  سال هاست در حسرت قهرمانی این رقابت ها مانده است. طلسم تیم ملی فوتبال ایران در این دوره شکسته می شود؟ با این حال آمارهای خوب تیم ملی فوتبال ایران به قوت خودش باقی است.

جام ملتها از سال 1996 که تعداد تیمهایش به 16 رسید، صاحب مرحله یک‌چهارم شد. تا پیش از آن، بازیها در دو گروه برگزار می‌شد و اولین راند حذفی، نیمه‌نهایی بود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی درست از همان دوره، همیشه یک پای ثابت جمع 8 تیم پایانی بوده ولی چندان به موفقیت نرسیده و فقط 3 بار توانسته خودش را به نیمه‌نهایی برساند یعنی کمتر از نصف 7 دوره. جالب اینکه از سال 1996 تا 2011 یعنی در 5 دوره پیاپی، رقیب‌مان در یک‌چهارم، کره جنوبی بود.

* جام ملتهای 1996

تیم صدرنشین مایلی‌کهن در یک‌چهارم به کره جنوبی خورد و توانست درخشان‌ترین نتیجه ممکن را بگیرد. بازی با برتری 2 یک کره جنوبی در نیمه اول به پایان رسید. ولی طوفان دایی و پوکر او در نیمه دوم به علاوه پاس گلش به خداداد عزیزی، درنهایت نتیجه را تبدیل به برد 6 بر 2 کرد.

* جام ملتهای 2000

همه چیز آماده صعود بود ولی این بار دایی در نقش ضدقهرمان عمل کرد. اشتباه دقیقه 90 او در دفع توپ باعث شد کره جنوبی جواب سوپرگل کریم باقری را داده و بازی را به تساوی بکشد. در وقت اضافه هم گل طلایی دقیقه 99 لی دونگ گوک، رای به حذف ما داد.

* جام ملتهای 2004

یک نمایش درخشان از مثلث کعبی، مهدوی‌کیا و کریمی باعث شد اشتباهات مرگبار ابراهیم میرزاپور به چشم نیاید. کره جنوبی 3 بار به بازی برگشت و کار را به تساوی کشید ولی درنهایت جوابی برای گل دقیقه 77 علی کریمی نداشت. تیم ملی 4 به 3 برنده و راهی نیمه‌نهایی شد.

* جام ملتهای 2007

بعد از تساوی بدون گل، کار تعیین برنده دوئل ایران و کره جنوبی به پنالتی کشید. تیم ملی با ضربات زندی و عنایتی به گل رسید ولی مهدوی‌کیا و خطیبی، ناموفق بودند. در طرف مقابل، فقط یکی از ضربات کره توسط طالب‌لو مهار شد تا این بار، بازنده باشیم.

* جام ملتهای 2011

هنوز هم کسی نمی‌داند قطبی چرا با آن همه احتیاط برابر کره جنوبی قرار گرفت. تساوی بدون گل، کار تعیین برنده را در دوحه به وقت اضافه برد. رقیب بازهم موفق بود و با ضربه یون بیت گارام در دقیقه 105 به گل رسید و با حفظ آن، راهی نیمه‌نهایی شد.

* جام ملتهای 2015

با برد یک صفر برابر عراق راهی رختکن شدیم اما 10 نفره شدن، کار دست مان داد. بازی در 90 دقیقه، یک یک، در 105 دقیقه، دو دو و در پایان 120 دقیقه 3 به 3 شد. در ضربات پنالتی اما، ناموفق بودن حاج‌صفی و امیری در گل کردن باعث شد عراق برنده و راهی مرحله بعد شود.

* جام ملتهای 2019

چین با حضور مارچلو لیپی روی نیمکتش برابر ایران در ابوظبی قرار گرفت و خیلی زود دستهایش را به نشانه تسلیم بالا برد. گل دقیقه 18 طارمی و دقیقه 31 آزمون، کار را در همان نیمه اول تمام کرد تا گل دقیقه 1+90 انصاری‌فرد، خامه روی کیک صعود به نیمه‌نهایی باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied