شمانیوز
شما نیوز

علیرضا فغانی

آدرس محل زندگی فغانی پخش شد! | بازگشت فوری داور ایرانی به استرالیا از ترس امنیت خانواده

عراقی ها آدرس محل سکونت علیرضا فغانی را پخش کردند.

آدرس محل زندگی فغانی پخش شد! | بازگشت فوری داور ایرانی به استرالیا از ترس امنیت خانواده

به گزارش شما‌نیوز: علیرضا فغانی هنوز تحت تاثیر حاشیه های جام ملت های آسیا قرار دارد. علیرضا فغانی دیگر خودخواسته ادامه رقابت ها را قضاوت نمی کند. گفته می شود آدرس محل سکونت علیرضا فغانی در استرالیا پخش شده است. علیرضا فغانی به همین دلیل به سرعت به استرالیا برگشت. علیرضا فغانی در استرالیا سکونت دارد.

 با تأیید رسمى AFC بر عملکرد صحیح قضاوت "علیرضا فغانى" در دیدار عراق و اردن، عملا ثابت شد کارت قرمز او به "ایمن حسین" دلیل بازگشت این داور سرشناس توسط تصمیم گیرندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به استرالیا نیست.

علیرضا فغانى به دلیل پخش آدرس محل زندگى و خانه‌اش در استرالیا، همچنین انتشار شماره تلفن‌هاى همراه ایران و استرالیاى این داور سرشناس در کنار بهم خوردن آرامش روحى و روانى خانواده‌اش، با تصمیم AFC و فدراسیون فوتبال استرالیا به این کشور بازگشته است.

خبر فوق که بصورت اختصاصى توسط ورزش سه منتشر شده مورد تأیید علیرضا فغانى قرار دارد اما این داور سرشناس کشورمان طبق قوانین بین المللى نمى‌تواند اظهار نظر یا گفت و گویى در این مورد داشته باشد.

به این ترتیب علیرضا فغانى که با نشان دادن کارت زرد دوم به ستاره عراقى و آقاى گل جام هجدهم تا این مرحله از بازی‌ها، با کارت قرمز او را از زمین اخراج کرد از کنفدراسیون فوتبال آسیا کارت قرمز نگرفته و از رقابت‌هاى ملتهاى هجدهم اخراج نشده است.

در ٤٤ بازى مرحله‌ى مقدماتى و یک هشتم نهایى جام هجدهم ملت‌هاى فوتبال آسیا شاید بتوان برد عراق مقابل ژاپن در رقابت‌هاى گروهى را یک تراژدى جذاب دانست اما بى شک یکى از بزرگترین تراژدی‌هاى این دوره، کارت زرد دوم علیرضا فغانى به آقاى گل عراقى، اخراج ایمن حسین و حذف عراق به دست اردن در حالیکه بازى را ٢ بر یک پیش بود در وقت قانونى این مسابقه، به حساب مى‌آید.

بیانیه‌ى رسمى AFC خط بطلانى و دفاعى تمام قد از سوى کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب شد بر تمام جنجال‌هاى متعدد و حتى غیر منصفانه‌اى که بعد از بازى حساس و مرگ آور مرحله‌ى یک هشتم عراق و اردن که منجر به حذف دراماتیک غول کش جام هجدهم شد.

رفتار غیر حرفه‌اى "ایمن حسین" آقاى گل عراقى و شش گله جام ملت‌هاى هجدهم تا اینجاى رقابت‌ها آنهم بعد از زدن گل دوم به اردن باعث شد او به خاطر ایجاد تأخیر غیر متعارف در آغاز مجدد بازى و گوش ندادن به تذکرات متعدد علیرضا فغانى در شروع دوباره‌ى بازى با طولانى کردن شادى گل، کارت زرد دوم را دریافت کند و اخراج شود.

به این ترتیب از دقیقه ٧٧ عراق ١٠ نفره شد و اردنى‌ها با تمرکز و تلاش تیر خلاص را تا قبل از پایان سوت علیرضا فغانى در وقت قانونى با دو گل متوالى به حریف زدند تا حذف تراژیک تیمى که سال ٢٠٠٧ با شکست یک بر صفر عربستان قهرمان جام ملتها شده بود از پیکارهاى ٢٠٢٣ این رقابت‌ها رقم بخورد.

علیرضا فغانى ٤٥ ساله فینال‌هاى رقابت‌هاى معتبر لیگ قهرمانان آسیا، المپیک، جام ملت‌هاى قاره کهن، جام باشگاه‌هاى جهان و دیدارهاى نیمه نهایى جام کنفدراسیون‌ها و رده بندى جام جهانى فوتبال را قضاوت کرده است.

با نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا عملکرد داورى علیرضا فغانى در دیدار جنجالى اردن و عراق مورد تأیید فنى قرار داشته و او با ملیتى ایرانى و تابعیتى استرالیایى در جام ملتها به قضاوت پرداخت.

حضور علیرضا فغانى به عنوان نماینده داورى کشور استرالیا در جام ملت‌هاى هجدهم آسیا به این دلیل بود که کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران در اقدامى قابل انتقاد به بهانه جوانگرایى نام او را از لیست داوران بین المللى خارج کرد.

در حالیکه علیرضا فغانى به عنوان بهترین داور تاریخ فوتبال کشورمان یکى از داوران نامزد قضاوت در جام جهانى ٢٠٢٦ فوتبال نیز به حساب مى‌آید.

داور برجسته‌اى که مجبور شد براى ادامه حضور و قضاوت در سطح بین المللى از کشور استرالیا مجوز‌هاى فعالیت خود را به روز کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied