شمانیوز
شما نیوز

تراموا

خبرهای جدید از احداث تراموا در پایتخت

شهردار تهران بیان کرد: اگر سفر چینی‌ها به تهران به تفاهم برسد، تراموا در پایتخت ایجاد خواهد شد.

خبرهای جدید از احداث تراموا در پایتخت

به گزارش شمانیوز، زاکانی در پایان درخصوص زمان اجرای تراموا تصریح کرد: اگر سفر چینی‌ها به تهران به تفاهم برسد، تراموا در پایتخت ایجاد خواهد شد. همچنین بنا بر مطالعات انجام شده، تراموا دو پنجم ظرفیت مترو انتقال مسافر را دارد و این در حالیست که هزینه تراموا یک دهم مترو خواهد بود.

علیرضا زاکانی در حاشیه دویست و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به طرح جامع ترافیک اظهار کرد‌: این طرح پیش از این در شورا تصویب شده و به شورای عالی ترافیک ارسال شده است. شورای عالی اشکالاتی را در این طرح مطرح و اعلام کرد که مبتنی بر روزآمدی امروز نیست و ما نیز الزامات و اصلاحات را به شورای عالی ترافیک ارسال کردیم و وزارت کشور آن را به تصویب رساند و آنچه که وجود دارد اصلاح طرح ترافیک قبل است.

وی در خصوص احداث تراموا در پایتخت گفت: این مد از حمل و نقل مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد و به شورای شهر نمی‌آید. همچنین ما مشاوره گرفتیم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیم‌گیری شده است و در مجموع 6 خط مترو، 2 خط سریع‌السیر ضربدری کرج - ورامین و پردیس - شهریار، 2 خط تراموا، 2 خط BRT و یک خط سریع‌السیر بررسی شده است.

شهردار تهران همچنین درخصوص احداث مسکن توسط چینی‌ها گفت: سرعت، کیفیت و قابلیت مسکن توسط چینی‌ها مد نظر است و قطعا با این اقدامات کمر غول قیمت مسکن در پایتخت شکسته خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied